صدور مجوز ۷ خانه قرآن و عترت در سنندج
کد خبر: 4002816
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

صدور مجوز ۷ خانه قرآن و عترت در سنندج

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۹ مؤسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: مجوز فعالیت هفت خانه قرآن و عترت در سنندج صادر شد.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پیشینه فرهنگ این مرز و بوم نشان از فعالیت‌های دینی مؤثر و مفیدی است که به طور خودجوش توسط مؤمنان و بر اساس تکلیف شرعی و ضرورت‌های عصر خویش در راستای ترویج ارزش‌های دینی انجام می‌شده، دارد.

وی افزود: ایجاد مکان‌هایی برای آموزش قرآن کریم با عنوان مکتب‌خانه از مصادیق تشکل‌های قرآنی، مردمی بوده که در مسیر توسعه و تعمیق فرهنگ و اخلاق قرآنی گام برداشته و از ارکان اصلی فرایند تبلیغ و تعلیم قرآن کریم به شمار آمده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه ریشه این فرهنگ بالنده را باید در اعتقادات اسلامی و سفارشات پیامبر(ص) اسلام جستجو کرد، بیان کرد: از آنجا که مردم استان کردستان به تمام معنا عاشق قرآن هستند فعالیت‌های قرآنی نماد و نمود خاصی در این استان دارد.

وی ادامه داد: به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و براساس دستورالعمل جدید تاسیس و نظارت بر فعالیت‌های قرآن و عترت تعداد هفت فقره مجوز خانه قرآن (سه فقره تمدید و چهار فقره تأسیس) در شهرستان سنندج صادر شد.

حجت‌الاسلام کاوه افزود: این مجوزها برای تمدید خانه‌های قرآن کریم نبی اکرم با مدیریت احسن میرزایی، خانه قرآن اسرا با مدیریت دلبر ساعدی، خانه قرآن معراج با مدیریت نارنج احمدی و برای تأسیس خانه‌های قرآن کریم طریقه الهدی با مدیریت خانم لیلا صیدی، خانه قرآن تسنیم با مدیریت حمیرا عبدی، خانه قرآن فجر با مدیریت زهرا زارعی و خانه قرآن بصائر با مدیریت زهرا زارعی در سنندج صادر شد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۳۹ مؤسسه قرآنی بر اساس دستورالعمل جدید در شهرستان سنندج فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha