رهاورد وقف؛ جاذبه‌‌ محافظت از اموال انسان
کد خبر: 4003676
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
نماینده ولی‌فقیه استان کرمان مطرح کرد:

رهاورد وقف؛ جاذبه‌‌ محافظت از اموال انسان

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رهاورد وقف جاذبه‌‌ محافظت از اموال انسان است، گفت: انسان اگر موقوفه‌اش را وقف کند بعد از فوت همین حفاظت و صیانت از اموالش انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به همراه معاونین و کارمندان این اداره با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان امروز، ۱۸مهرماه در محل دفتر امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان در این دیدار ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه ربیع‌الاول و دهه وقف، بیان کرد: در رابطه با بحث وقف مباحث بسیار مفصلی وجود دارد که اولین مورد آن جایگاه وقف است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ فقهای تشیع وقف را در متون فقهی و درسی آورده‌اند که هنوز هم ادامه دارد و حتی بابی به اسم وقف وجود دارد که نشان از ارزش وقف است، گفت: دومین بحث در مورد وقف این است که وقف یک رهاورد دارد و آن جاذبه‌ای است که از اموال انسان محافظت می‌کند. انسان تا زمانی‌که زنده است اموالش را خودش حفظ می‌کند و در همان راهی که می‌خواهد هزینه می‌کند اگر انسان موقوفه‌اش را وقف کند بعد از فوت همین حفاظت و صیانت از اموالش انجام می‌شود و مطمئن هست که در همان نیت هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحول در این حوزه باید به سه موضوع نیروی انسانی متخصص، وجود برنامه مشخص، امکانات و تجهیزات توجه جدی داشته باشیم، افزود: با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و باانگیزه در کنار امکانات و تجهیزات می‌توان کارهای مهم و مؤثری انجام داد.

در این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و دهه وقف گزارش عملکردی از برنامه‌های اوقاف را بیان کرد.

انتهای پیام
captcha