ورود غیرقانونی به وقف در جامعه اسلامی جایز نیست
کد خبر: 4003829
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

ورود غیرقانونی به وقف در جامعه اسلامی جایز نیست

امام جمعه اردبیل، گفت: ورود غیرقانونی به وقف نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و در این زمینه مدیریت با اشراف و توانایی کامل اوقاف یکی از موارد حائز اهمیت و اساسی است.

رضازاده// ورود غیرقانونی به وقف در جامعه اسلامی جایز نیستبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، 19 مهرماه، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه وقف در استان اردبیل، اظهار کرد: اعتمادسازی بین مردم و اوقاف و امور خیریه مسیری مستقیم در راستای ترویج و تبیین سنت حسنه وقف است.

وی افزود: ترویج فرهنگ حسنه وقف، تداعی‌کننده یک مسیر روشن فرهنگی در جامعه است که با روشنگری و اعتمادسازی بین مردم و اوقاف و امور خیریه محقق خواهد شد.

امام جمعه اردبیل، با بیان این که ورود غیرقانونی به وقف نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، ادامه داد: مدیریت با اشراف و توانایی کامل اوقاف یکی از موارد حائز اهمیت و اساسی بوده که در مرکز توجه مردم در گرایش به امور خیر قرار دارد.

عاملی تصریح کرد: اجرای صحیح نیات واقفین امری ضروری و واجب بوده و بایستی رویکرد روشنگری برای موقوفات در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: رشد و تعالی یک جامعه مسیر فرهنگ جامعه را با سرمایه‌های آن جامعه رقم می‌زند که در این زمینه گسترش وقف در جامعه امری لازم و ضروری بوده و مورد تأکید است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان کرد: فرهنگ‌سازی وقف بایستی به گونه‌ای باشد که برای اموال مردم بعد از فوتشان نیز در راستای امورات عام‌المنفعه برنامه داشت.

عاملی افزود: وقف علمی در جامعه به عنوان ضروریات مهم و اساسی محسوب می‌شود که در این زمینه سرمایه‌گذاران جامعه ما در اصل طلایه‌داران فرهنگ هستند و عزت ملت را حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha