برگزاری محفل انس با قرآن در سنندج
کد خبر: 4003854
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

برگزاری محفل انس با قرآن در سنندج

محفل انس با قرآن در راستای اجرای نیت موقوفه «اعزازالملک» شامگاه گذشته، ۱۸ مهرماه در جوار بقعه متبرکه امامزاده پیر عمر(ع) سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج شامگاه گذشته، 18مهرماه در محفل انس با قرآن که به مناسبت دهه وقف و در راستای اجرای نیت واقف خیراندیش «اعزازالملک» در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 98 درصد وقف‌های استان کردستان وقف بر مسجد بوده است.

وی افزود: شهرستان سنندج ۶۱۰ موقوفه و چهار هزار و ۴۲۲ رقبه، ۳۹۵ مسجد و حسینه، چهار تکیه و خانقاه و ۱۱ مورد بقاع متبرکه دارد.

رئیس اداره اوقاف سنندج از افزایش ۱۵۰ درصدی درآمد موقوفات خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق ماموستایان، خادمان، امامان جماعت مساجد اهدا شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری پنج میلیارد تومان برای هزینه عمرانی مساجد و هشت میلیارد تومان برای احداث ساختمان پزشکان شش طبقه از محل اجرای نیت واقفان هزینه شد.

شریفی افزود: برای بهره‌مندی از آثار و برکات وقف در جامعه باید وقف‌هایی متناسب با نیازهای روز جامعه در سطح استان صورت پذیرد تا زمینه برخورداری هرچه بیشتر خانواده‌های نیازمند سنندجی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر نیات واقفان خیراندیش باید تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بیش از پیش در جامعه صورت گیرد، یادآور شد: در این راستا نیازمند همکاری بیشتر روحانیون و علمای سنندج، مردم و رسانه‌های گروهی هستیم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم محمد فتحی‌زاده، از قاریان برجسته استان کردستان و چند نفر از قراء سنندج به تلاوت آیات قرآن پرداختند.

انتهای پیام
captcha