راه‌اندازی «کاروان کودکی» برای کودکان حاشیه شهر سنندج
کد خبر: 4003991
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

راه‌اندازی «کاروان کودکی» برای کودکان حاشیه شهر سنندج

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از راه‌اندازی «کاروان کودکی» برای حضور در مناطق حاشیه شهر سنندج خبر داد و گفت: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج در قالب این کاروان در مناطق نایسر و ننله سنندج به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، کودکان را ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای دانست و اظهار کرد: ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم و باید از این سرمایه ملی محافظت کنیم.

وی هفته کودک را  فرصت مناسبی برای بیشتر دیده شدن کودکان ذکر کرد و افزود: ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی و روز جهانی کودک از 16 تا 22 مهرماه جاری با روزشمار «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از راه‌اندازی «کاروان کودکی» برای حضور در مناطق حاشیه شهر سنندج خبر داد و بیان کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج در قالب این کاروان به مناسبت هفته ملی کودک با حضور بین کودکان و نوجوانان مناطق نایسر و ننله سنندج به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه از 16 مهرماه در مناطق حاشیه شهر سنندج افزود: برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این برنامه کارگاه‌های نقاشی «لبخند روی ماسک» و «کارگاه کاغذ و تا» برگزار شده است.

شیخی در پایان یادآور شد: در این هفته توجه به کودکان و نوجوانان حاشیه شهرها، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین ‌آن‌ها و معرفی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه‌ مدنظر قرار گرفت و این برنامه در دیگر مناطق حاشیه شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha