از وضعیت نامناسب عمرانی امامزادگان تا ضرورت راه‌اندازی انجمن یاوران وقف
کد خبر: 4004259
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

از وضعیت نامناسب عمرانی امامزادگان تا ضرورت راه‌اندازی انجمن یاوران وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن عمومی، نذورات مردمی بسیار کاهش پیدا کرد، اما بحث‌های عمرانی هیچ‌گاه تعطیل نشد، اظهار کرد: به‌طور مثال ما اکنون خود از وضعیت امامزادگان باقریه(ع) بیرجند ناراضی هستیم، اما کار بسیاری دارد؛ این امامزاده باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اما اجرای طرح جامع آن به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از وضعیت نامناسب عمرانی امامزادگان تا ضرورت راه‌اندازی انجمن یاوران وقفحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه گاهی ادارات همکاری لازم را در حوزه وقف و زمین‌های وقفی ندارند با تأکید بر بهره‌گیری از موقوفات، گفت: طی شش ماهه اخیر، در 34 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی بحث‌های عمرانی در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: در 15 بقعه متبرکه استان بحث توسعه و نوسازی بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته و تعداد هفت پروژه در دهه وقف اجرایی شده و یا عملیات آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن عمومی، نذورات مردمی بسیار کاهش پیدا کرد، اما بحث‌های عمرانی هیچ‌گاه تعطیل نشد، تصریح کرد: به‌طور مثال ما اکنون خود از وضعیت امامزادگان باقریه بیرجند ناراضی هستیم، اما کار بسیاری دارد؛ این امامزاده باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اما اجرای طرح جامع آن به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اکنون مجوز توسعه پروژه‌های مجتمع دامپروری به ظرفیت دو هزار رأس دام و باغبانی مزرعه شوکت‌آباد و مجوز خرید آب از قنات برای احیای باغات موقوفه بیرجند کسب شده است.

وی بیان کرد: مجوز احداث ساختمان تجاری در اراضی موقوفات نهبندان و طبس طی سال جاری صادر شده و  احداث ۲۰ هکتار باغ گل محمدی در قاین، کاشت نهال عناب در سه و نیم هکتار از اراضی موقوفات شهرستان بیرجند از جمله برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احیا و مرمت باغ و عمارت تاریخی شوکت‌آباد از دیگر برنامه‌هاست، افزود: عملیات عمرانی احداث ساختمان مسکونی با زیربنای یک هزار و 250 مترمربع در اراضی موقوفات قاین با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است.

بخشی‌پور از راه‌اندازی انجمن یاوران وقف در بیمارستان‌های استان در آینده نزدیک برای جذب بیشتر واقفان در شرایط سخت درمان خبر داد و گفت: لازم است این انجمن راه‌اندازی شود تا در راستای فرهنگ‌سازی و احصای موقوفات درمانی کار ویژه صورت گیرد.

وی با تأکید بر اجرای موقوفات درمانی یادآور شد: پیگیری‌ها برای تأمین دستگاه میکروسکوپ پاتولوژی، ماموگرافی مورد نیاز بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha