ایجاد امنیت؛ در سایه عمل مقتدرانه پلیس
کد خبر: 4004418
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

ایجاد امنیت؛ در سایه عمل مقتدرانه پلیس

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازمه اصلی ایجاد امنیت در جامعه، عمل مقتدرانه پلیس است، گفت: اقتدار و مهربانی نیروی انتظامی دو عنصر مکمل یکدیگر هستند.

ایجاد امنیت؛ در سایه عمل مقتدرانه پلیسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 20 مهرماه، در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با بیان اینکه لازمه اصلی ایجاد امنیت در جامعه، عمل مقتدرانه پلیس است، گفت: اقتدار و مهربانی نیروی انتظامی دو عنصر مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نقش ارزشمندی در زندگی مردم علی الخصوص در معیشت دارد، تامین امنیت لازمه تحرک و رونق اقتصادی است، یعنی امنیت موجب رونق اقتصادی است.

آل‌هاشم، تصریح کرد: یکی از موارد موانع تحقق رونق تولید قاچاق است که به صورت دوطرفه در آمده است، یعنی علاوه بر واردات قاچاق، برخی اقلام مصرفی مردم در بخش‌های مختلف از کشور خارج می‌شود.

امام جمعه تبریز گفت: پشت پرده این موارد تنها سود طلبی نیست بلکه مقاصد سوئی در پشت پرده این‌ها وجود دارد و ناجا باید با مراقبت کامل با آن‌ها برخورد کند، لذا بدون امنیت، زندگی روز مزه، فعالیت‌های دانشگاهی، اقتصادی و همچنین اداره کشور امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی، سلامت این نیرو را مهم می‌دانیم، که پلیس استان ما از این سلامت برخوردار است و سلامت فکر و اخلاق و سلامت امنیت برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه پلیس می‌تواند ضمن جلب پشتیبانی مردم ارتباط قوی مهربانانه و صمصیمانه داشته باشد افزود: اقتدار و امنیت با مهربانی متضاد نیست، از سویی موضوع امنیت اخلاقی از دغدغه‌های مردم است که باید مورد توجه ویژه ناجا باشد، اعتیاد، شرارت‌ها، هنجار شکنی‌ها موجب تهدید جسمی جانی و اخلاقی جامعه است که باید با آن مقابله اساسی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تامین امنیت فضای مجازی نیز بسیار مهم است چرا که در زندگی مردم گسترش داشته است خاطر نشان کرد: فضای مجازی در عین امکانات فراوان، خطرات و تهدیدات بزرگی دارد، ناامن شدن فضای مجازی موجب ضرر و زیان به مردم است و وظیفه ناجا در این زمینه بسیار سنگین است.

انتهای پیام
captcha