موقوفات باید بهینه مورد استفاده قرار بگیرند
کد خبر: 4004859
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
استاندار کرمان:

موقوفات باید بهینه مورد استفاده قرار بگیرند

استاندار کرمان بیان کرد: باید از موقوفات استفاده بهینه شود و اگر موقوفات با توجه به تنوع نیت واقفان مولد شوند در موضوعاتی مثل، رفع محرومیت‌ها، ترویج مسائل فرهنگی، ایجاد اشتغال، کمک به بیماران گرفتار، کمک به محرومین و غیره می‌توانند تأثیرگذار باشند.

به گزارش ایکنا از کرمان علی زینی‌وند استاندار کرمان شامگاه روز گذشته 22 مهر در همایش تجلیل از کادر درمان که به همت اداره اوقاف و امور خیریه در محل اداره اوقاف شهرستان کرمان برگزار شد، با تقدیر از جانفشانی‌های کادر درمان برای تأمین امنیت جانی مردم، بیان کرد: در استان کرمان هم کادر درمان و هم بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و حتی بیمارستان‌های نظامی تمام توان و امکانات خود را پای کار آوردند.

وی با بیان اینکه در دوران پیک کرونا در استان کرمان آرامش خوبی در بیمارستان‌ها حاکم بود و این نشان می‌دهد که مدیریت و همانگی خوبی در بیمارستان‌های استان انجام شده بود، گفت: در دیدار وزیر بهداشت از بیمارستان‌های استان اعلام شد که کرمان، جزو استان‌های برتر و حتی استان اول در نحوه مدیریت و هماهنگی است. که این امر جای تقدیر دارد.

زینی‌وند با بیان اینکه کمک و هدایت مقام معظم رهبری به کنترل بیماری کرونا بسیار کمک کرد، افزود: در استان کرمان نیز امام جمعه کرمان برای مقابله با کرونا پیشتاز بود و همراهی بسیار خوبی از طرف روحانیون، اداره اوقاف و بقاع متبرکه به تبعیت از رهبری در استان انجام شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از استان‌های پیشرو در حوزه وقف است که موقوفات خاصی را دارد که تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها بسیار کار سختی است، تصریح کرد: باید از موقوفات استفاده بهینه شود در حالی که در خیلی از جاها موقوفات برای رفع محرومیت‌ها مولدسازی نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر موقوفات با توجه به تنوع نیت واقفان مولد شوند در موضوعاتی مثل، رفع محرومیت‌ها، ترویج مسائل فرهنگی، ایجاد اشتغال، کمک به بیماران گرفتار، کمک به محرومین وغیره می‌توانند تأثیرگذار باشند.

زینی‌وند با استقبال از ساخت مرکز درمانی توسط اوقاف بیان کرد: فرهنگ ما یک فرهنگ خاص است که توجه به این فرهنگ دینی و توجه به حوزه وقف می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و استان کرمان می‌تواند در حوزه وقف به یک مدل مولد، موفق و توانمند تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha