تشریح ویژه برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی
کد خبر: 4005737
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

تشریح ویژه برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی پرداخت.

تشریح ویژه برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام یوسف مهربان، معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی و دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت هفته وحدت در استان، امروز 25 مهرماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های هفته وحدت در محل این دفتر اظهار کرد: مسئله وحدت امت اسلامی موضوعی است که به‌عنوان یک اعتقاد راسخ در جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید است و لذا هفته وحدت یک نماد و سمبل است. محور حرکت نظام اسلامی نیز بر مدار وحدت بوده و تلاش شده هیچ جایی تبعیضی بین مذاهب صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: از همین‌ رو است که برادران اهل سنت در این کشور از حقوق مساوی برخوردار هستند و لذا مطرح شدن موضوع وحدت برای این نیست که شیعه به سنی یا سنی به شیعه تغییر مذهب بدهد، بلکه مقصود این است که هم شیعه و هم اهل‎ تسنن با نگاه تمدنی به موضوع وحدت امت اسلامی و با هدف تقویت استقلال و عزت امت اسلام به مشترکات خود توسل جسته و به این دید به مقوله وحدت نگاه کنند.

مهربان بیان کرد: این ستاد هر سال در آستانه هفته وحدت با حضور مجموعه نهادهای فرهنگی استان تشکیل و اعضای جلسه از اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، آستان قدس رضوی و... در آن حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی افزود: همچنین در شهرستان‌های تلفیقی که اهل سنت در آن حضور پررنگی دارند نیز این ستاد تشکیل شده و در حال فعالیت است.

تکریم شهدای وحدت در هفته وحدت

وی در ادامه به تشریح جزئیات برنامه‌های هفته وحدت اشاره و بیان کرد: تکریم شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه‌ها است که در این راستا غباروبی و عطرافشانی مزار شهدای شیعه و سنی در تمام شهرستان‌های تلفیقی در دستور کار است.

مهربان ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدای وحدت، شهیدان شوشتری و محمدزاده با حضور مسئولان کشوی، اعزام پیام‌آوران ایثار به مساجد اهل سنت جهت بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدای اهل سنت و تکریم آنان و برگزاری یادواره شهدای محله درب منزلشان با محوریت شهدای اهل سنت در دستور کار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری اردوی یک روزه وحدت با حضور خانواده شهدای شیعه و سنی در شهرستان تایباد نیز از دیگر برنامه‌ها در راستای تکریم فرهنگ ایثار و شهادت در این هفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌های مردمی مشترک در مساجد شیعه و سنی، برگزاری نشست‌های صمیمی میلاد نور با حضور علمای شیعه و سنی در مساجد یکدیگر، برگزاری نشست‌های تخصصی و تقریبی روحانیون و فرهیختگان شیعه و سنی از جمله برنامه‌ها در هفته وحدت است.

مهربان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه تقریبی با محوریت قرآن که در این راستا برپایی 10 محفل قرآنی با حضور عموم شیعه و سنی در شهرستان های تلفیقی همراه با سخنرانی سخنرانان شاخص استان و همچنین برگزاری کرسی تلاوت ملی استان کردستان از گلزار شهدای این استان و پخش از شبکه چهار تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی  ادامه داد: برگزاری بیش از 20 مسابقه کتابخوانی، پیامکی، ختم قرآن و غیره با محوریت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت در سطح استان به‌ویژه در آستان قدس رضوی، برگزاری چهار محفل شب شعر وحدت با حضور شعرای شیعه و سنی در شهرستان‌های تلفیقی و برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر، کتاب و غیره در این هفته صورت خواهد گرفت.

برنامه‌های ویژه بانوان در هفته وحدت

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های تقریبی خانواده، بانوان شیعه و سنی تصریح کرد: برگزاری 6 کارگاه و کرسی هم‌اندیشی سبک زندگی اسلامی با رویکرد زندگی مسالمت‌آمیز ویژه بانوان شیعه و سنی مناطق تلفیقی، تکریم خانواده‌های آسیب‌پذیر اهل سنت ذیل طرح مواسات و همدلی در مناطق تقریبی و برگزاری جشنواره‌های شادی و نشاط ویژه خانواده‌های شیعه و سنی در مناطق تلفیقی در دستور کار است.

مهربان افزود: تکریم و تجلیل از پیشگامان وحدت و خدمت جهادی در مناطق تلفیقی، برگزاری همایش منادیان وحدت و نکوداشت هفت نفر از چهره‌های پیشکسوت تقریبی تایباد و باخرز، دیدار و تکریم از روحانیون معمر اهل سنت و تجلیل از خیرین در این هفته صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت خراسان رضوی به برنامه‌های حوزه خبر و رسانه اشاره کرد و گفت: تولید و پخش 5600 دقیقه برنامه توسط صدا و سیمای خراسان رضوی، برگزاری دوره آموزشی تبیین موضوع وحدت ویژه فعالان فضای مجازی، تهیه و تولید پنج نماهنگ تقریبی با 20 پوستر با موضوع وحدت و انتشار آن در فضای مجازی از جمله برنامه‌ها در حوزه خبر و رسانه است.

وی اعزام 20 مبلغ روحانی شیعه به مساجد و نمازهای جمعه اهل سنت و اعزام 10 مبلغ اهل سنت به مساجد و نمازهای جمعه شیعیان در مناطق مرزی را از اقدامات ستاد در این هفته عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha