اجرای ۳۸۲ ویژه برنامه هفته وحدت در کردستان
کد خبر: 4005856
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

اجرای ۳۸۲ ویژه برنامه هفته وحدت در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از اجرای ۳۸۲ ویژه‌برنامه هفته وحدت از سوی ادارات و نهادهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: در همه برنامه‌ها بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نظارت ویژه می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 25 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با محکومیت کشتار مسلمانان بی‌گناه در مسجد قندهار اظهار کرد: دشمنان اسلام و مسلمین امروز با ایجاد نحله‌های انحرافی و افراطی کار کرده‌اند که امروز به کشتار برادران دینی خود آن هم در حین ادای فریضه نماز دست می‌زند.

وی کشتار مسلمانان را نشانه خواری و زبونی دشمنان در برابر دین اسلام دانست و افزود: هدف اصلی دشمنان تضعیف وحدت اسلامی است اما ایران به عنوان محور این وحدت براساس اهداف تعیین شده به پیش می‌رود و همه چالش‌ها را پشت سر گذاشته است.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: جنایات دشمنان در کشورهای اسلامی ناشی از عجز و ناتوانی در مقابل جبهه جهانی مقاومت اسلامی است و باید گفت تا زمانی که روح بصیرت و دشمن‌شناسی بیدار است، اهداف اسلام و انقلاب بر زمین نخواهد ماند.

وی ادامه داد: هفته وحدت فرصتی ارزشمند است تا همه مذاهب اسلامی را حول محور وحدانیت گرد آورده تا با آسیب‌شناسی رویدادهای جهان اسلام زمینه تقویت برابری و برادری اتحاد اسلامی فراهم شود.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اینکه وحدت اسلامی منحصر به سال‌های بعد از انقلاب نیست، اظهار کرد: این موضوع با پیروزی انقلاب شکل ویژه‌ای یافت چراکه در پرتو وحدت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تضمین ماندگاری آن نیز حرکت در سایه وحدت است.

وی افزود: تأکید رهبر معطم انقلاب بر پرهیز از اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، نشان دهنده اهمیت و ارزش وحدت است تا جایی که ایشان هرگونه توهین به مذاهب اسلامی را توطئه‌‍ای از سوی مزدوران دشمن اعلام کرده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برگزاری هفت ویژه برنامه جشن و محفل انس با قرآن کریم در هفت منطقه سنندج، پنج برنامه در مناطق مختلف سقز، بانه و مریوان و سه برنامه در دیگر شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همایش طلاب، روحانیون در شهرستان‌های مختلف استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود، افزود: همایش طلاب سنندج و تجلیل از ۴۳ نفر از طلاب برجسته استان، همایش شورای افتای استان، همایش استانی ۱۲۰ نفره روحانیون استان، همایش سادات با حضور ۲۰۰ نفر در روستای پارسانیان سقز، سخنرانی شخصیت‌ها قبل از نماز جمعه در همه شهرها، شب شعر «رحمه للعالمین»، تجلیل از خانواده شهدا، یادواره سید بهاالدین شمس قریشی، تجدید میثاق با ولایت با حضور ۳۰ نفر از ائمه جمعه و جماعت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مسابقات فرهنگی و قرآنی با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه استانی برای بهره‌مندی همه مردم استان از دیگر برنامه هایی است که به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در هفته وحدت برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام عسگری افزود: در تمام ویژه برنامه‌های هفته وحدت بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی نظارت ویژه می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار واکسیناسیون علیه کرونا نیز حضور خواهند داشت.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی ستاد هفته وحدت در کردستان خبرداد و یادآور شد: کمیته‌های پشتیبانی، کمیته حوزه و روحانیت، کمیته مساجد، کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته رسانه و فضای مجازی از کمیته‌های زیرمجموعه این ستاد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha