همایش بزرگداشت هفته وحدت در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 4006305
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

همایش بزرگداشت هفته وحدت در زاهدان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت «همایش بزرگداشت هفته وحدت» در زاهدان و در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

هفته وحدت  زاهدان  شیعه و سنیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، همایش بزرگداشت هفته وحدت با حضور علمای اهل تشیع و تسنن، نماینده ولی‌فقیه در استان آیت‌الله محامی، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی، رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان در حاشیه این همایش گفت: ویژه‌برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته وحدت از ۲۷ مهر در تمامی شهرستان‌های استان تدارک دیده شده است. سه‌شنبه، ۱۲ ربیع‌الاول آغاز هفته وحدت به نام پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی و سردار شهید خالد حیدری، ۱۳ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و شهیده پیشمرگ کرد مریم امین‌پور و ۱۴ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران و سردار شهید رجب علی محمدزاده نامگذاری شده است. ۱۵ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت و شهید ابوبکر اونق، ۱۶ ربیع‌الاول به نام پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی و شهید عمر ملازهی و 17 ربیع‌الاول نیز به نام پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) محور اتحاد اسلامی و سردار شهید بهرام مبارکی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی پوستر هفته وحدت با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. در این کارگاه که توسط اساتیدی از تهران آموزش داده می‌شود از چندین استان کشور حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی سیدجواد حسینی در مساجد شیعه و سنی، نشست ائمه جمعه اهل سنت در زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت، آبادانی و توسعه و پذیرایی از مهمانان خارجی از دیگر برنامه‌‌های هفته وحدت در استان است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دبیرخانه جشنواره امت‌النبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست‌های مختلف علمای شیعه و سنی و معتمدین در سطح استان، جشن‌های مختلف، آذین‌بندی شهرها، مسابقات ورزشی، نواختن زنگ هفته وحدت به صورت نمادین در یکی از مدارس زاهدان و اعزام مبلغان در نمازهای جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: همچنین مراسم تجلیل از پیشگامان وحدت شیعه و سنی با حضور مهمانان کشوری و استانی و تمامی اقشار در زاهدان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha