کارشناسان دادگستری اردبیل شفاف‌سازی و دقت را اولویت قرار دهند
کد خبر: 4006531
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

کارشناسان دادگستری اردبیل شفاف‌سازی و دقت را اولویت قرار دهند

رئیس دادگستری استان اردبیل، گفت: شفاف‌سازی، سرعت و دقت اولویت کار در امور کارشناسی باشد که به همین منظور افزایش جلسات جهت همکاری و هماهنگی به منظور حل مشکلات اولویت اساسی است.

رضازاده// کارشناسان دادگستری اردبیل شفاف‌سازی و دقت را اولویت قرار دهندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس دادگستری استان اردبیل، 27 مهرماه،‌ در بیست و یکمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان در قالب نشست هم‌اندیشی با هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل، اظهار کرد: نتیجه عمل به تکالیف تعیین شده از سوی مرکز کارشناسان کل کشور است.

وی افزود: مسلماً شفافیت عمل در امور کارشناسی، در گرو عمل به محورهای سند تحول قضایی و مخصوصا استفاده روزافزون از فناوری‌های نوین الکترونیک است و یقیناً آموزش سامانه‌های نوین الکترونیکی به کارشناسان کمک زیادی در کاهش اطاله دادرسی خواهد داشت.

رئیس دادگستری استان اردبیل، در ادامه پای‌بندی به قانون و هماهنگی در اجرای صحیح قوانین و مقررات را ضروری دانست و افزود: باید هر گونه ایرادات و خطاهای خود را به هم گوش‌زد کنیم و در امور کارشناسی دقت و حساسیت لازم به خرج دهیم تا شاهد اختلاف فاحش نظریات کارشناسی در برخی از پرونده‌ها نباشیم.

کثیرلو، بر لزوم حضور تمامی کارشناسان در هیئت‌های کارشناسی تاکید کرد و گفت: وقتی پرونده‌ای به لحاظ حساسیت و ضرورت به هیئت‌های کارشناسی ارجاع داده می‌شود باید تمامی کارشناسان به آن موضوع ورود کرده و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی شناخت وظیفه و انجام دقیق آن را نشانه‌ای شاخص در انجام صحیح کار و خداپسندانه دانست و گفت: «بی‌شک این امر نمود اخلاق حرفه‌ای در هر تشکیلات است».

رئیس دادگستری استان اردبیل، افزود: شفاف‌سازی، سرعت و دقت اولویت کار در امور کارشناسی، استفاده از ظرفیت کارشناسان معاضدتی، افزایش جلسات جهت همکاری و هماهنگی به منظور حل مشکلات در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha