همایش سراسری «شعر وحدت» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4007074
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

همایش سراسری «شعر وحدت» در سنندج برگزار شد

همایش سراسری «شعر وحدت»، نکوداشت استاد علی احسان فریدونی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و انجمن‌های ادبی گلشن کردستانی شامگاه گذشته، 29 مهرماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، 29 مهرماه در همایش سراسری «شعر وحدت» که به‌مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) و نکوداشت استاد علی احسان فریدونی با حضور سعید بیابانکی و میلاد عرفان‌پور و جمعی از شاعران برتر کشور به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ماه ربیع‌الاول‌ یادآور میلاد آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت نماد صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین اسلام ناب محمدی است.

وی وحدت و برادری را ارمغان پیامبر مهربانی‌ها برای جوامع بشری دانست و افزود: نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت که برخواسته از اندیشه بلند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است، تجلی اتحاد و وحدت امت اسلامی در برابر کفر و استکبار جهانی خواهد بود.

یادآور می‌شود، در این آیین پس از شعرخوانی تعدادی از شاعران برتر استان و کشور از طریق اسکای روم از شاعر توانمند کردستانی، استاد علی احسان فریدونی به پاس سال‌ها تلاش صادقانه و خلق آثار ارزشمند ادبی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha