ارسال ۵۴ اثر به نخستین جشنواره خوشنویسی مریوان
کد خبر: 4007887
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

ارسال ۵۴ اثر به نخستین جشنواره خوشنویسی مریوان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان از اعلام برندگان نخستین جشنواره خوشنویسی استان زیر ۲۰ سال مریوان خبر داد و گفت: ٥٤ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی خوشنویسی استان ارسال شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید محمودی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان و دبیر جشنواره در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خوشنویسی زیر 20 سال مریوان که امروز، سوم آبان‌ماه در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: ٥٤ اثر از شهرهای مریوان، سروآباد، سنندج، دیواندرە و قروە به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی خوشنویسی زیر بیست سال مریوان رسیده بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان زیر 20 سال، آشنایی جوانان و نوجوانان خوشنویس با اساتید تراز اول کشور و معرفی هنر خوشنویسی به آحاد جامعه است، به همه شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت در جشنوارە اهدا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان بیان کرد: برگزیدگان نخستین جشنواره خوشنویسی استانی زیر ۲۰ سال مریوان به ترتیب شادمان بردافکن از شهر مریوان، شکیب نقی پوریان از شهر سنندج، عبدالباسط سعدی از شهر مریوان از سوی داوارن به عنوان نفرات برتر معرفی شدند. به منظور تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به هنر خوشنویسی اسرا عبدالهی، ژینا ادیب و ژوان رحمتی از شهر مریوان از سوی هیات داوران شایسته تجلیل شناخته شده و تجلیل می‌شوند.

محمودی در پایان یادآور شد: داوری جشنواره برعهده اساتید مطرح کشوری استاد علی شیرازی، استاد یدالله کابلی، استاد یادگار خیام، استاد قادری و استاد حسینی بود که امیدواریم با توجه به ظرفیت خوشنویسی موجود در مریوان و استان کردستان دوره بعدی این جشنواره بصورت سراسری برگزار شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم اختتامیه جشنواره خوشنویسی از دو نفر خوشنویسان جوان شرکت کننده یاسر محمدی از مریوان و ثمین عباسی از شهر قروه نیز تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha