اعلام فراخوان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان
کد خبر: 4008116
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

اعلام فراخوان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان

مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از اعلام فراخوان بیست‌و‌ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از امروز، ۴ آبان‌ماه در سطح دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: ۱۵ آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال ثبت‌نام است.

اعلام فراخوان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در کردستانایرج باقری‌ساوه، مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله دانشگاهی بیست‌و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان بیست‌و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از امروز، چهارم آبان‌ماه در سطح دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: 15 آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال ثبت‌نام در این جشنواره قرآنی است.

مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: این دوره از جشنواره قرآنی در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای، بخش هنری و بخش ادبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش آوایی شرکت‌کنندگان می‌توانند در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تواشیح و همخوانی، دعا و مناجات‌خوانی، اذان، ترجمه‌خوانی و ابتهال شرکت کنند.

باقری ساوه، بخش معارفی را شامل آشنایی با سیر معصومان(ع)، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، سبک زندگی قرآنی، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، حفظ متن و ترجمه فرازهای از نهج‌البلاغه، حفظ متن و ترجمه فرازهای از صحیفه سجادیه، احکام، پرسمان معارفی و نماز ذکر کرد.

وی رشته‌های بخش پژوهشی را مقاله‌نویسی، تألیف کتاب، تلخیص کتاب و ایده‌پردازی دانست و گفت: بخش ادبی در رشته‌های شعر نو، شعر کلاسیک، نمایشنامه‌نویسی، داستان نویسی و فیلمنامه‌نویسی و بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای نیز در رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و کانال‌های مجازی برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: بخش هنری نیز شامل معرق و منبت، فیلم کوتاه داستانی، نمایش، طراحی پوستر، خوشنویسی به روش نسخ، خوشنویسی به روش ثلث، خوشنویسی به روش نستعلیق، تابلوفرش، نقاشی، نقاشی خط، فیلم مستند، تذهیب، نماهنگ و عکاسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دانشگاهی بیست‌و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوده است، افزود: مزایای شرکت در این جشنواره برای دانشجویان دو نمره تشویقی در دروس معارفی، کارکنان احتساب 20 ساعت آموزش ضمن خدمت و اعطای گواهی شرکت در جشنواره و اساتید احتساب امتیاز فرهنگی و اعطای گواهینامه شرکت در جشنواره در صورت کسب حد نصاب لازم خواهد بود.

باقری به چگونگی شرکت رد این جشنواره اشاره کدر و یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام به سامانه https://quran.behdasht.gov.ir/login مراجعه کنند و کار ثبت‌نام خود را بر روی این سایت انجام دهند.

انتهای پیام
captcha