تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در اردبیل
کد خبر: 4008572
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۷۵ نفر رسیده است. 

کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی شیوعبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، پنجم آبان‌ماه، گفت: طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۷۵ نفر رسیده است.

وی افزود: مجموع واکسن تزریق شده در استان اردبیل در دو نوبت اول و دوم نیز یک میلیون ۳۲۷ هزار و ۵۹۳ دُز بوده که از این تعداد ۸۲۹ هزار و ۷۵ دُز مربوط به نوبت اول و ۴۹۸ هزار و ۸۷۸ دُز مربوط به نوبت دوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ بیمار تحت نظر هستند، ادامه داد: ۲۹ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در استان اردبیل  ۱۹۰ نفر است که از این تعداد ۴۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU هستند.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌ پارس‌آباد، مشگین‌شهر، اردبیل، نمین، سرعین، کوثر و خلخال در وضعیت زرد و شهرستان‌های بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی بیان کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده بود، متوقف شده و به وضعیت پایدار رسیده است.

حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، یادآور شد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل که تا چند روز پیش روند کاهشی را طی می‌کرد، در وضعیت پایدار قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۹۹ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۴۳ نفر تنزل کرده است.

حبیب‌زاده اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

انتهای پیام
captcha