خدمات آستان امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) برای مردم منطقه
کد خبر: 4008722
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

خدمات آستان امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) برای مردم منطقه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: گارگاه خیاطی و چرم‌دوزی با عنوان طرح شمیم خدمت برای اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار از سال گذشته در جوار این امامزاده برپا شده و در حال حاضر ۴۰ نفر مشغول به کار هستند.

برگزاری کنگره و بزرگداشت امامزادگان زمینه برای معرفی آنها به نسل نو می باشدبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز پنجشنبه ششم آبان در دیدار با مراجع عظام آیت‌الله سبحانی، علوی گرگانی و آیت‌الله بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه قم در خصوص برگزاری کنگره حضرت یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس گفت: در تلاش هستیم که با برپایی کنگره امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) و بزرگداشت این بزرگواران آنها را به نسل نو معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این بزرگواران در این کنگره‌ها الگویی برای نسل جدید و همگان است، افزود: در این زمینه مقداری ضعف داشتیم که با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه بنا شد، امامزادگانی که از مشاهیر هستند را به نسل نو معرفی و در برابر مظلومیت‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌های این بزرگواران انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه مقالات خوبی به دبیرخانه کنگره حضرت یحیی‌بن‌زید(ع) ارسال شده است، تصریح کرد: گارگاه خیاطی و چرم‌دوزی با عنوان طرح شمیم خدمت برای اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار از سال گذشته در جوار این امامزاده برپا شده  و در حال حاضر ۴۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی به دیگر اقدامات سازمان اوقاف با بهره‌گیری از بقاع متبرکه و آستان امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) اشاره کرد و افزود: احیای باغات و آبیاری برای ۱۸ هزار زمین موقوفه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای حاشیه شهر گنبد از جمله فعالیت‌های انجام شده است. امیدواریم مردم منطقه و حاشیه شهر گنبد از برکات کنگره بهره‌مند شوند و بتوانیم این امامزاده را به عنوان نماد و قطب فرهنگی استان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha