تمدید مهلت ثبت‌نام دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 4008947
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

تمدید مهلت ثبت‌نام دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن دانش‌آموزی

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام در چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز تا ۱۵ آبان‌ماه تمدید شد.

علی مهدوی خواه رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل  اموزش و پرورش خراسان رضوی علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز بر اساس ابلاغیه واصله از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اوایل آذرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 8000 نفر از فرهنگیان که سابقه داوری در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان را داشتند از سراسر کشور برای حضور در این دوره ثبت نام کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 15 هزار نفر برسد.

مهدوی‌خواه ادامه داد: این دوره در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد که در مرحله مقدماتی از هر یک از ادارات آموزش و پرورش کشور تعداد 21 داور در قالب 11 تخصص و به تفکیک جنسیت سهمیه حضور دارند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح علمی، مهارتی و آشنایی داوران مسابقات قرآن، عترت ونماز با آئین‌نامه‌ها و شیوه‌های جدید داوری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: حتی والدین دانش‌آموزان که علاقه‌مند هستند می‌توانند در این دوره شرکت کنند و سطح مقدماتی دوره به‌صورت مجازی و سطح پیشرفته به‌صورت حضوری در مشهد برگزار خواهد شد.

پیش‌آزمونی برای شرکت‌کنندگان از محتوای آیین‌نامه‌های مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان که در کتاب ندای رحمت درج شده، برگزار خواهد شد و افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند مجوز حضور در سطح مقدماتی را کسب خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آزمون ورودی به‌صورت همزمان و برخط، آخر آبان ماه در 11 رشته شامل صوت، لحن، وقف و ابتدا، حسن حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، تجوید، احکام، مداحی و در دو بخش سؤالات عمومی و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از کسب حد نصاب امتیاز، علاقه‌مندان می‌توانند در هر چند رشته در این دوره حضور یابند و برگزاری این دوره به این صورت خواهد بود که اساتید در هر رشته تدریس را ارائه و در کانال مربوطه بارگذاری خواهند کرد که از اوایل آذرماه این دوره شروع می‌شود.

مهدوی‌خواه در تشریح نحوه اجرای این دوره اضافه کرد: مدت زمان تقریبی پیش‌بینی شده برای این دوره 45 روز تا دو ماه در نظر گرفته شده که در این راستا مباحث در هر رشته در 10 تا 15 جلسه تدریس و در پایان هر جلسه آزمونی از شرکت‌کنندگان در قالب چند سؤال از همان مبحث گرفته خواهد شد که در پایان، مجموع امتیازات بررسی و بعد از آن آزمون عملی از افراد گرفته می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: آزمون عملی به این صورت خواهد بود که یک دانش‌آموز تلاوت خواهد داشت و همه آنان که حد نصاب را کسب کردند به‌صورت آنلاین داوری و فرم داوری را که الکترونیکی است ارسال خواهد کرد که هریک از شرکت‌کنندگان حداقل سه اجرا را باید داوری کنند.

وی در خصوص جزئیات اعطای مدرک و سطح‌بندی داوری این تعداد از شرکت‌کنندگان اظهار کرد: کیفیت داوری این افراد و آزمون‌های فرآیندی در واقع ملاک عملی خواهد بود برای اینکه آنان در سطوح شهرستانی و استانی سطح‌بندی شوند که در این راستا نیز گواهینامه تعیین سطح به داوران اعطاء خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه این داوران برای قضاوت در مسابقات قرآن، عترت و نماز به کارگرفته خواهند شد، گفت: بیشتراز اینکه با برگزاری این دوره رویکرد نخبه‌گرایی داشته باشیم به دنبال افزایش آگاهی داوران هستیم تا حقی از دانش‌آموزان متسابق در رشته‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز نادیده گرفته نشود.

مهدوی‌خواه ابراز کرد: ثبت نام از تاریخ 5 تا 20 مهرماه 1400 بود که با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان تا 15 آبان ماه تمدید شد. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام تا تاریخ تمدید شده به کانال @mosabeghatfarhangianmedu در شبکه شاد مراجعه کنند.

وی افزود: مرحله تکمیلی این دوره با حضور 400 نفر از فرهنگیان برگزیده در دوره مقدماتی از سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha