عوامل نگرانی سرمایه‌گزاران و فعالان بخش خصوصی رفع شود
کد خبر: 4009172
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
استاندار آذربایجان شرقی:

عوامل نگرانی سرمایه‌گزاران و فعالان بخش خصوصی رفع شود

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه عوامل نگرانی سرمایه‌گزاران و فعالان بخش خصوصی باید رفع شود، گفت: دستگاه‌های اقتصادی استان، موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گزاران را شناسایی و برای رفع این موانع هم‌افزایی کنند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، هشتم آبان‌ماه، در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با وی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان، اظهار کرد: اصلی‌ترین اولویت کشور مسئله اقتصاد است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.

وی وضعیت منابع و فضای کسب‌وکار را از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور دانست و افزود: هرگونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، تولید و کسب‌وکار، در گرو اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای شناسایی و رفع موانع است.

خرم با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه کافی برای سرمایه‌گزاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را رفع کنیم. بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.

وی درخصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.

خرم، همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.

اصغر عباس‌زاده، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، نیز در این دیدار درخصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، گفت: در سال گذشته، 305 فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که 240 فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد. امسال هم 61 فقره از این اموال شناسایی شده، اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

عباس‌زاده اظهارکرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.

انتهای پیام
captcha