اعطای حکم «صلح یاری» به ۴۳ کردستانی
کد خبر: 4009435
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

اعطای حکم «صلح یاری» به ۴۳ کردستانی

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل ستاد صبر و گروه «صلح یاران» به‌منظور ایجاد صلح و سازی در پرونده‌های دادگستری خبر داد و گفت: ۴۳ کردستانی حکم «صلح یاری» خود را امروز، ۹ آبان‌ماه دریافت می‌کنند.

اعطای حکم صلح یاران

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان در نسشست «ستاد صبر» استان که امروز، 9 آبان ماه در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، با اشاره به فضیلت والای اصلاح ذات‌البین در جامعه اظهار کرد: اصلاح ذات‌البین به همراه تقوای الهی و برقراری نظم در امور زندگی یکی از مهم‌ترین و آخرین وصایای امام علی(ع) بوده است.

وی افزود: حضرت رسول اکرم(ص) نیز می‌فرماید: «فضیلت برقراری صلح و سازش بین افراد یا طرفین پرونده از یکسال نماز و روزه بالاتر است و ثواب آن نیز بر اساس آموزه‌های دینی ثواب هزار شهید در راه خداست».

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه یک اختلاف ممکن است موجب تشکیل چندین پرونده در دستگاه قضایی شود، در این راستا «صلح یاران» باید ریشه‌های اختلافات را شناسایی کرده و با توجه به اخلاق مداری حاکم بر مردم استان کردستان ضمن رفع ریشه‌های اختلاف، موجبات سازش بین طرفین را فراهم کنند.

وی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تأکید و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف دستگاه قضایی است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش‌آفرینی «صلح یاران» در اصلاح ذات‌البین است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستریبیان کرد: با ورود فعال «صلح یاران» به عرصه صلح و سازش در جامعه موجبات کاهش ورودی پرونده به دادگستری فراهم شده و نهایتاً تحقق دیگر اهداف دستگاه قضایی در سند تحول را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز تعدادی از اعضای مدال افتخار «صلح یاری» دریافت می‌کنند، افزود: زحمات گروه‌های «صلح یار» در راستای تحقق صلح و سازش و به دنبال آن کاهش ورودی پرونده به دادگستری بوده و این مهم نقش مؤثری در تمرکز قضات بر پرونده‎های مهم و کوتاه شدن زمان و فرآیند رسیدگی و پیشگیری از مفاسد احتمالی در فرآیند رسیدگی و در نهایت صدور آرای متقن را به دنبال خواهد داشت.

بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در ادامه این نشست از تشکیل این ستاد در شهرستان‌های استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: صلح یاران به دو نقش «صلح یار» و «سفیر صلح » تقسیم می‌شوند که بصورت افتخاری و به میزان نفوذشان در شهر و منطقه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر 32 فقره حکم آماده اجرای قصاص در استان کردستان وجود دارد که انتظار داریم با ورود این افراد از اجرای این احکام جلوگیری شود.

شایان ذکر است، در این نشست توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان ابلاغ شروع فعالیت 43 نفر از صلح یاران استان کردستان به آنها اهدا شد.

انتهای پیام
captcha