توزیع 50 کانکس از سوی بنیاد احسان در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی
کد خبر: 4009462
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

توزیع 50 کانکس از سوی بنیاد احسان در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی

نماینده بنیاد احسان و دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی از توزیع 50 کانکس از سوی بنیاد احسان در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

محسن پولادی، نماینده بنیاد احسان و دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالیاستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه زلزله در شهرستان گرمه و جاجرم در تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد، افزود: امروز 50 دستگاه کانکس در شهرستان گرمه و جاجرم در بین زلزله‌زدگان این شهرستان با حمایت بنیاد احسان توزیع شد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای خرید کانکس‌ها هزینه شده است، اظهار کرد: اعتبار استانی برای خرید کانکس‌ها اختصاص پیدا نکرده است و تمام اعتبار از سطح ملی تأمین شده است.

نماینده بنیاد احسان و دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی تصریح کرد: کانکس‌های مذکور در بین افرادی که در چادر سکونت داشتند توزیع شد و در حال حاضر با توزیع این کانکس‌ها خانواده ساکن در چادر در مناطق زلزله‌زده نداریم.

زمین لرزه‌هایی به بزرگی ۵.۵ و ۵.۴ شهرستان‌های جاجرم و گرمه را ساعت سه و ۳۴ دقیقه و  پنج و ۲۴ دقیقه لرزاند که این زمین لرزه‌ها در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان نیز احساس شد.

مهم ترین گسل‌های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می‌کند.

انتهای پیام
captcha