رونمایی از «دو نمایشنامه خیابانی» در مریوان
کد خبر: 4009510
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

رونمایی از «دو نمایشنامه خیابانی» در مریوان

همزمان با سومین روز از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، از کتاب «دو نمایشنامه خیابانی» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب تئاتر خیابانی

به گزارش ایکنا از کردستان، همزمان با سومین روز از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از کتاب «دو نمایشنامه خیابانی» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان رونمایی شد.

این دو اثر نمایشی؛ حاصل تخصص، تعهد و انتقال تجربه‌ای است که نتیجە آن تولید پروژه‌ای فاخر است که انعکاس عملی از فرآیند آکادمیک مباحث بازیگری و نمایش خیابانی در راستای اعتلای مفاهیم رفیع قرآنی، قوانین انسانی و اجتماعی در کنار بە کارگیری ظرفیت‌های نمایش‌های خیابانی و ایرانی است.

نمایشنامه؛ مؤلفه اصلی یک تئاتر

سیروس همتی، از بازیگران عرصه تئاتر و سینمایی کشور و داور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از کتاب این دو اثر نمایشی نیز در ادامه، اظهار کرد: نمایش‌نامە از مؤلفه‌های اصلی تئاتر است.

وی اظهار کرد: چندین دهه است که در جشنواره‌های تئاتر خیابانی در مقام بازیگری، نویسنده، کارگردان و غیره حضور دارم و در جشنواره‌های فجر دهه‌ 70 با نمایش «یک اتفاق عجیب» برگزیده تئاتر خیابانی شدەام.

همتی افزود: طی دو دهه فعالیت خود در عرصە تئاتر و بازیگری، دریافتم کە نمایشنامە یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در تئاتر خیابانی است.

وی یادآور شد: وجود و حضور نمایشنامه خیابانی حتی بین کسانی که در حوزە تئاتر خیابانی فعالیت و از این راه کسب درآمد می‌کنند، خالی است.

انتهای پیام
captcha