آخرین جزئیات از لایحه پلیس اطفال
کد خبر: 4010244
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضائیه تشریح کرد؛

آخرین جزئیات از لایحه پلیس اطفال

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در کارگاه «نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان» در کرمان با بیان اینکه باید نگاه افتراقی که قانونگذار به بحث اطفال و نوجوانان دارد، کاملا ملموس باشد، گفت: لایحه پلیس اطفال را سال قبل معاونت حقوقی نهایی کرده است و در دولت تصویب شد و هم‌اکنون در نوبت مسیر قانون‌گذاری در مجلس قرار دارد.

حجت‌الاسلام  مهدی هادی قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام مهدی هادی، قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در کارگاه «نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان» که با رویکرد کودکان مهاجر و پناهنده در دادگستری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضائیه 15 سال است که کارگاه‌های مختلفی در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند. در کنار برگزاری کارگاه‌ها، فعالیت‌های دیگر معاونت حقوقی، در زمینه تقنین بوده و کارهای بزرگی درخصوص حقوق اطفال و نوجوانان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان سال قبل به تصویب رسید و آیین‌نامه سازمان زندان‌ها امسال به تصویب قوه‌ قضائیه رسید که 60 ماده شامل قانون اصلاح و تربیت دارد، تصریح کرد: لایحه پلیس اطفال را سال قبل معاونت حقوقی نهایی کرده است و در دولت تصویب و در نوبت مسیر قانون گذاری در مجلس قرار دارد.

قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضائیه با اشاره به کارگاه «نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان» در کرمان بیان کرد: در این کارگاه مباحث مختلفی از جمله مباحث حمایت از کودکان مطرح می‌شود و امیدواریم خروجی کارگاه، تغییر نگاه به موضوع اطفال و نوجوانان و رویکرد مناسب در این حوزه باشد و ارتقاء پیدا کند.

حجت‌الاسلام هادی با بیان اینکه باید با برگزاری این کارگاه‌هایی نگاه افتراقی که قانونگذار به بحث اطفال و نوجوانان دارد، کاملاً حس و لمس شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها تغییر نگاه و رویکرد همکاران قضائی و غیرقضائی مرتبط با کودکان و نوجوانان و هدف دیگر آموزش مسائل حقوقی و قانونگذاری است که قبل از برگزاری کارگاه در استان‌ها، مشکلات و خلاءهای استان بررسی و جمع‌بندی می‌شود.

انتهای پیام
captcha