خشونت علیه اطفال در سال‌های اخیر افزایش یافته است
کد خبر: 4010264
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان:

خشونت علیه اطفال در سال‌های اخیر افزایش یافته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر موضوع خشونت به ویژه علیه اطفال افزایش یافته است این مشکلات در کارگاه «عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان» بررسی می‌شود.

مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در حاشیه برگزاری کارگاه سه روزه «نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان» در کرمان و در جمع خبرنگاران بیان کرد: این کارگاه با تأکید بر کودکان پناهنده و مهاجر به همت معاونت حقوقی قوه قضائیه و مشارکت دادگستری کل استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال برگزاری است. 

قویدل تصریح کرد: در این کارگاه که با شرکت ۲۰ نفر از قضات استان و پنج نفر از سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود؛ قوانین موضوعه و آخرین قوانین اطفال و نوجوانان به ویژه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قانون خانواده و کنوانسیون‌های حقوق بشر، راهکار‌ها و چالش‌ها بررسی می‌شود که امیدوارم برآیند خوبی داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر موضوع خشونت به ویژه علیه اطفال افزایش یافته، این مشکلات در کارگاه «عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان» بررسی می‌شود.

معاون وی بیان کرد: در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۴۳ درصدی دعاوی ویژه اطفال به ویژه اتباع خارجی را در استان کرمان شاهد بوده‌ایم که این مسائل در کارگاه بررسی می‌شود و راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha