رسیدگی الکترونیک به ۳۳ هزار پرونده قضایی در کرمان
کد خبر: 4011520
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

رسیدگی الکترونیک به ۳۳ هزار پرونده قضایی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان با اشاره به رسیدگی به ۳۳ هزار پرونده تمام الکترونیک، گفت: در حال حاضر این روند رسیدگی در حال اجرای آزمایشی است و پس از رفع ایرادات آن، نسبت به رسیدگی تمام الکترونیکی به همه پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان با اشاره به رسیدگی به 33 هزار پرونده تمام الکترونیک در استان، گفت: پیشنهاد شده است که پرونده‌های سبک یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای تمام الکترونیک شوند تا در ادامه ضمن رفع نواقص موجود در این حوزه، رسیدگی به همه پرونده‌ها به‌صورت تمام الکترونیک انجام شود.

موحد افزود: بسیاری از پرونده‌های تأمین دلیل، حصر وراثت، تأمین خواسته و تصادفات را می‌توان به‌صورت الکترونیک انجام داد و در صورت تحقق این امر، سالانه بالغ بر 100 هزار پرونده به‌صورت الکترونیک در استان کرمان رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها در حال اجرای آزمایشی است و پس از رفع ایرادات آن، نسبت به رسیدگی تمام الکترونیک به تمامی پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به حملات سایبری معاندین به بخش‌های مختلف و تلاش آن‌ها برای ضربه زدن به زیرساخت‌های الکترونیک کشور، ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد هک سیستم سوخت هوشمند کشور به‌عنوان اقدامی نگران کننده بوده‌ایم و از آنجا که ممکن است مشابه آن در سایر سازمان‌ها نیز اتفاق افتد، باید مبانی حفاظت از داده‌های الکترونیک به درستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha