رقابتی دشوار در انتظار رسانه‌های استان کرمان
کد خبر: 4012025
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

رقابتی دشوار در انتظار رسانه‌های استان کرمان

رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان از رشد 70 درصدی رسانه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره خبر داد و گفت: در مهلت 14 روزه جمع‌آوری آثار رسانه‌ای مرتبط با حوزه حقوقی و قضایی، 70 رسانه نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کرده‌اند.

سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان

گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی و رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان در نشست مشترک با داوران سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان اظهار کرد: در سه دوره برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان به ترتیب 57، 41 و 70 رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

اسلامی اعلام کرد: جشنواره رسانه و عدالت برای اولین بار در کشور از سال 1396 در دادگستری استان کرمان آغاز به کار کرد و امسال سومین دوره آن در حال برگزاری است و به لطف خداوند مورد توجه جامعه رسانه‌ای و حقوقی کشور قرار گرفته است و بنا به گزارش‌های واصله در برخی استان‌های کشور نیز امسال نخستین دوره این جشنواره آغاز به کار کرده است.

وی یادآور شد: سیاستگذاری اولیه جشنواره رسانه و عدالت بر مبنای برگزاری آن به صورت دوسالانه بوده که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره در سال گذشته به تعویق افتاده است.

رئیس ستاد برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان با اشاره به آغاز داوری آثار و تعیین مهلت 10 روزه برای دریافت نظرات نهایی داوران، تأکید کرد: در بخش ویژه سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز تعدادی خبرنگار به صورت مجزا شرکت کرده‌اند که در نهایت 4 نفر از برترین‌ها در این بخش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

اسلامی با تأکید بر این مطلب که قضات به دلیل مشغله‌های فراوان خود کمتر فرصت پرداختن به مسائل رسانه‌ای را دارند و ضمن برگزاری جشنواره‌های رقابتی در بخش حقوقی و قضایی می‌توان ابعاد و دلایل وقوع جرم و عواقب بعدی آن را برای جامعه تشریح کرده و از بروز بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد که در این حوزه نیاز به خبرنگاران زبده، با تجربه و دلسوز است.

وی ارتقای فرهنگ حقوقی و توسعه مطالبه‌گری قانونی و هدفمند رسانه در حوزه حقوقی و قضایی را از اهداف سومین جشنواره رسانه و عدالت برشمرد و تأکید کرد: توسعه فرهنگ نقد منصفانه، مؤدبانه و قانونمند در جامعه می‌تواند زمینه رفع بسیاری از کاستی‌ها و قصور را فراهم کرده و توسعه خدمات کیفی در جامعه را افزایش دهد و کشور در این زمینه پیشینه بسیار گسترده‌ای دارد که نمونه آن را می‌توان در بست‌نشینی بزرگان و علما برای حل مسائل اجتماعی و سیاسی مشاهده کرد.

سید‌مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و نماینده حقوقی رئیس کل دادگستری استان کرمان در هیئت داوران سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز در این نشست گفت: جشنواره رسانه و عدالت در حقیقت اطلاع‌رسانی و تقویت آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم را دنبال می‌کند که این مهم با تلاش‌های رسانه‌ای محقق شدنی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از جهات مختلف به ویژه در ایجاد زمینه کارهای تولیدی رسانه‌ای مرتبط با حوزه حقوق و قضا بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام
captcha