خرید کتاب در سبد زندگی مردم قرار گیرد
کد خبر: 4012039
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

خرید کتاب در سبد زندگی مردم قرار گیرد

فرماندار مهریز با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر خواندن و یادگیری، ابراز امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که خرید کتاب در سبد هزینه‌های زندگی مردم قرار بگیرد.

آیین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، مهریزبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز، 18 آبان ماه در آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در این شهرستان اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت امیرالمؤمنین(ع)، کتاب بهترین سخنگو، رفیق و همنشین برای انسان است.

وی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما کاهش چشمگیری یافته است و همه باید تلاش کنیم کتاب را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم.

امام جمعه مهریز با انتقاد از اتلاف وقت‌های زیادی که در زندگی تک‌تک افراد جامعه وجود دارد، تصریح کرد: به دلایل مختلف که امروزه یکی از رایج‌ترین آنها، وقت‌ گذراندن بیش از حد در فضای مجازی است، خیلی از وقت ما بیهوده تلف می‌شود و باعث می‌شود فرصت مطالعه را از دست دهیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که خود اهل مطالعه هستند، همواره تأکید دارند هیچ چیز جای کتاب را پر نمی‌کند، لذا با وجود رشد فزاینده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در روزگار امروز، همچنان کتاب جایگاه اصلی و مهم خود را دارد و باید این جایگاه تقویت شود.

رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز نیز در این مراسم با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر خواندن و یادگیری، گفت: اسلام، دینی است که بر دانش، بینش و ردّجهالت بنا شده است.

وی بیان کرد: راهکار رسیدن به توانایی، طی کردن مرحله دانایی است و یکی از راه‌های رسیدن به دانایی و افزایش دانش و بینش، کتابخوانی و رجوع به منابع مکتوب است.

فرماندار مهریز ابراز امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که خرید کتاب در سبد هزینه‌های زندگی مردم قرار گیرد و فرهنگ و علم جای خودش را در میان مردم و مسئولان پیدا کند و کتاب و مطالعه از غربت درآید.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، نیز در این نشست بیان کرد: انجمن شهرستان مهریز در دو سال گذشته به عنوان انجمن برتر ملی و استانی انتخاب شده است که نشان از کیفیت و اثربخشی تصمیمات این انجمن است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان تصریح کرد: خرسند هستیم که کتابخانه‌های مهریز تبدیل به پاتوق فرهنگی هنری برای حضور اقشار مختلف هنری شده است.

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی، رونمایی از کتاب «حمید و سخنگو» نوشته محمد مروج از نویسندگان بومی، اجرای نمایشنامه‌خوانی و شعرخوانی یکی از شاعران محلی از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مهریز بود.

انتهای پیام
captcha