وقف زائرسراهای ارزان‌ قیمت یک ضرورت است
کد خبر: 4012847
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

وقف زائرسراهای ارزان‌ قیمت یک ضرورت است

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اقامتگاه‌های ارزان‌ قیمت ظرفیت‌های خوبی هستند که باید این زائرسراها وقف شوند در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهند شد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی چند کارگروه و کمیته وجود دارد و یکی از آنها کارگروه بقاع متبرکه است که باید این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کرونا شرایطی را تقریبا برای همه دستگاه‌ها به وجود آورد که برای مدتی دچار مشکل شدند گفت: اکنون کرونا برای ما ناشناخته نیست و ما با استفاده از تجربه یک سال و اندی از کرونا باید در همه شرایط کرونایی برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت‌های خود را داشته باشیم.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می‌کنند اظهار کرد: از این‌رو باید از تمام ظرفیت‌های لازم در بخش جاده‌ای به ویژه بقاع متبرکه به‌عنوان میقات الرضا بهره برد و در این خصوص باید یک دستگاه محور قرار گیرد و مابقی دستگاه‌ها حول این دستگاه محور، خدمات ارائه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: باید برای زائری که قصد سفر به مشهد مقدس را دارد از ابتدای حرکت زائر، برنامه‌ریزی فرهنگی و معنوی صورت گیرد و در تمام طول مسیر از این برنامه‌ها بهره‌مند شود و دیگر نگران فراهم آوردن نیازهای خود در جاده نباشد.

وی با اشاره به بحث زائران پیاده گفت: ما در طول سال شاهد ورود زائران پیاده به مشهد مقدس هستیم، اما اوج آن مربوط به دهه آخر صفر است و در این خصوص نیز ما دستگاه متولی و محور این امر نداریم، اگر چه جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده هستند، اما کافی نیست و باید دستگاهی محور و تشکل‌هایی چون جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حول این دستگاه قرار گیرند.

گنابادی‌نژاد با اشاره بر ضرورت برگزاری جلسات برای این منظور و ارائه راهکارهای لازم گفت: مسئله اقامت زائران نیز بسیار مهم است، اقامت‌گاه‌های ارزان‌قیمت یک ظرفیت خوبی است، اما باید این زائرسراها وقف شوند و در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهند شد و اگرچه در بحث اقامت ارزان‌قیمت، ظرفیت زائرسراها، حسینیه‌ها، مدارس، ظرفیت امکانات شهرداری و در شرایط بحرانی از جمله ورزشگاه‌ها وجود دارد، اما باید در این خصوص جلساتی برگزار شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائری که به مشهد مقدس مشرف می‌شود، متوسط در ۲۴ ساعت دو ساعت در حرم است و مابقی در بیرون از حرم؛ لذا باید برنامه‌ریزی لازم در مدت زمانی که در خارج از حرم است نیز صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha