لزوم آگاه‌سازی جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4013389
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
معاون اجتماعی دادگستری کرمان بیان کرد:

لزوم آگاه‌سازی جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان در دیدار با کتابداران استان بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی موجود نشان از آن دارد که مسئولان امر و متولیان فرهنگی باید به مسئله آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی توجه بیشتری داشته باشیم.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان امروز دوشنبه 24 آبان ماه با حضور در کتابخانه مرکزی کرمان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه، با اهدا گل از کتابداران تقدیر کرد.

قویدل در حاشیه این مراسم با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی، با اشاره به سخنان امام علی(ع) و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت علم و آگاهی، گفت: دانایی جایگاه و اقتدار می‌آورد. مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیدات اقتدار علمی است و جامعه‌ای که خود را با علم مسلح کند جامعه‌ای پویا خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد همه به علم، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی توجه بسیار داشته باشیم، بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی موجود نشان از آن دارد که مسئولان امر و متولیان فرهنگی باید به مسئله آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی توجه بیشتری داشته باشند.

قویدل هفته کتاب را فرصت مناسبی برای مطرح کردن دغدغه‌های دستگاه قضا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نگاه ما فرهنگ‌سازی است و توانمند‌سازی جوامع روستایی و آسیب‌پذیر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر در دستور کار قرار دارد و یکی از برنامه‌های ما ایجاد پایگاه پیشگیری اجتماعی است، تصریح کرد: جای کتابخانه‌ها در حاشیه شهر خالی است و باید در این موضوع یک حرکت جدی برای فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد که در این راستا باید مردم را تشویق کنیم.

قویدل با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در شناسایی، پیشگیری و کاهش از آسیب‌های اجتماعی گفت: افرادی که با کتاب در ارتباط هستند افرادی نخبه‌اند که می‌توانند در این امر کمک کننده باشند.

وی با اشاره به ماهیت اجتماعی پرونده‌ها گفت: افراد با عضویت در سامانه سجام می‌توانند نظرات، پیشنهادات و گزارشات خود را اعلام کنند و همه وظیفه داریم برای فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی، ارتقای سواد خانواده و جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha