شناسایی و تقویت استعدادها؛ هدف مهرواره قرآنی طاها
کد خبر: 4013480
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مدرس علوم دینی اهل سنت بیان کرد:

شناسایی و تقویت استعدادها؛ هدف مهرواره قرآنی طاها

مدرس علوم دینی اهل سنت گفت: ترویج معارف قرآنی و شناسایی و تقویت استعدادهای قرآنی در خانواده‌های طلاب و روحانیون از اهداف برگزاری مهرواره قرآنی طاها هستند.

مهرواره قرانی طاهابه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان، آخوند عبدالجلیل فرهمند، مدرس علوم دینی اهل سنت ضمن دعوت عموم مردم به مهرواره قرآنی طاها گفت: ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی و شناسایی و تقویت استعدادهای قرآنی در خانواده‌های طلاب و روحانیون اهل سنت از اهداف برگزاری مهرواره قرآنی طاها است.

وی با اشاره به اینکه مهرواره قرآنی طاها با شعار «قرآن، کتاب زندگی» است، بیان کرد: نگاه به قرآن و مفاهیم آن باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم است.

این کارشناس‌علوم دینی با بیان اینکه، نزول نخستین‌ آیات قرآن با موضوع علم و دانش نشان دهنده جایگاه والای تعلیم و تربیت در دین اسلام است، افزود: قرآن‌ منبع غنی و ارزشمند علم و دانش است و توسل و تمسک به آیات ارزشمند قرآن سعادت بشر را تضمین می‌کند.

آخوند فرهمند با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره‌ قرآنی طاها با تلاش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: قرآن برای همه مردم منشأ هدایت است و برگزاری و اجرای چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در ترویج و تبیین فرهنگ معرفتی و دینی در زندگی مردم بر مبنای دستورات قرآن کریم دارد.

وی به فرصت باقیمانده برای ثبت نام در این مهرواره یادآوری کرد و گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، حفظ موضوعی و سوره‌های منتخب، قرائت ترتیل و تقلیدی، ترجمه و مفاهیم، کتاب‌خوانی و صحیفه سجادیه در گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد و طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنها تا ۲۵ آبان‌ماه فرصت دارند در این مسابقه شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha