سوسنگرد تجلی وحدت و انسجام ملی در دوران دفاع مقدس بود
کد خبر: 4013598
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

سوسنگرد تجلی وحدت و انسجام ملی در دوران دفاع مقدس بود

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، تجلی وحدت و انسجام ملی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، شامگاه، 24 آبان‌ماه،  در بیست و نهمین آیین شب خاطره‌ حوزه هنری استان با عنوان «سوسنگرد» گفت: عملیات آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، تجلی وحدت و انسجام ملی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: سوسنگرد تجلی وحدت رزمندگان و دلاوران دفاع مقدس است که در این عملیات، رزمندگان سپاه، نیروهای بسیج، ارتش و نیروی هوایی جمهوری اسلامی با انسجام و وحدت موفق به شکست و آزادسازی این منطقه از کشور اسلامی شد.

بلاغی افزود: شهید علی تجلایی از فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند که نشان دادند، قومیت، زبان، منطقه و شخصیت تأثیری در دفاع از این آب و خاک ندارد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، از تدوین سند تحول در حوزه هنری استان خبر داد و گفت: بخش عظیمی از سند که با عنوان « آذربایجان پیشرو در انقلاب» تدوین شده، به تدوین روایت مجاهدان انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.

در این مراسم حاج غفار رستمی و اژدر دلفکار از رزمندگان حاضر در عملیات سوسنگرد و از یاران شهید تجلایی خاطرات خود را از این عملیات روایت کردند. همچنین در این مراسم کتاب «شهادت شکار» که جستاری از خاطرات و دست نوشته‌های شهید علی تجلایی بوده و توسط نصیبه عبدالعلی‌زاده نوشته شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha