زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم است
کد خبر: 4013818
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی نمین فراهم است

استاندار اردبیل گفت: زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی نمین آماده شده و بستر سرمایه‌گذاری کلان در این منطقه فراهم شده است.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۲۵ آبان‌ماه، در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین، اظهار کرد: تامین زمین ارزان‌قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال و معافیت از عوارض گمرکی از جمله مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است و در حال حاضر فاز اول کارخانه تولید محصولات شیشه ای با عنوان آرتا سبز نمین احداث شده و به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی از سراسر کشور می‌توانند از مشوق‌های منطقه ویژه بهره‌مند شوند و با افزایش واحدهای تولیدی در سطح استان شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

عاملی، با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نمین با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه تا یک ماه آینده آماده می‌شود افزود: جهت تامین زیرساخت‌های لازم و تعیین قیمت‌گذاری زمین برای واگذاری با مجری طرح هماهنگی‌ انجام شده به زودی این کار عملیاتی می‌شود. 

 وی تصریح کرد: برق‌رسانی، گازرسانی، فیبر نوری، بیس راه اصلی، محوطه‌سازی و آب مورد نیاز این منطقه با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود و تلاش براین است در این مجموعه اشتغال و تولید رونق بیشتری داشته باشد.

استاندار اردبیل، در ادامه در خصوص روند اجرایی کارخانه کریستال(تولید ظروف شیشه‌ای) گفت: روند اجرایی این کارخانه طبق برنامه ریزی پیش می رود ظرف ۲ ماه آینده فاز اول این کارخانه  با اشتغال زایی ۲۵۰ نفر افتتاح شود و همچنین برای تامین زیرساخت‌های آن هم ظرف هفته آینده با هماهنگی دستگاه های اجرایی مجموعه آماده می‌شود.

انتهای پیام
captcha