اجرای پویش رسانه‌ای «آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد» در آذربایجان غربی
کد خبر: 4014415
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

اجرای پویش رسانه‌ای «آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد» در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: اجرای پویش رسانه‌ای «آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد» در استان نیازمند کمک و همکاری اصحاب رسانه است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۲۷ آبان‌ماه در جلسه هماهنگی اجرای پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد، اظهار کرد: اعتقاد و باور قلبی ما این است که رسانه، اهل قلم، اهالی هنر و کسانی که دغدغه‌های اجتماعی و نگاه متعهد و دلسوزانه به پدیده‌های اجتماعی دارند ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طرح موضوع، فرهنگ‌سازی، ورود مستقیم و مشارکت فعال دارند که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: امروز رسانه می‌تواند ذهنیت جامعه را در خصوص آثار و تبعات منفی که زندان برای فرد زندانی و خانواده وی دارد و اینکه جامعه، شهروندان و حاکمیت چه تکالیفی در قبال این افراد دارند را تغییر دهد که همه به برکت فعالیت‌های رسانه‌ای می‌تواند محقق شود.

عتباتی بیان کرد: پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیرعمد دارد که قریب به اتفاق این افراد نه دارای سوءنیت و نه علم و عمد هستند و متأثر از شرایط اقتصادی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون بوده و صدور حکم حبس در راستای این تکلیف قانونی است، ولی از سوی دیگر یک وظیفه اخلاقی و رسالت انسانی در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها دارد که این رسالت انسانی وظیفه همه آحاد جامعه است و نقش رسانه در نهادینه کردن و شناساندن این تکلیف با ترویج پویش‌هایی همچون پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد بسیار تأثیرگذار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: حبس یک شخص در واقع حبس تنها خود او نیست بلکه محبوس کردن خانواده او و به سختی افتادن آن‌ها است، اینکه یک نگاه ویژه و جدی به مقوله زندان و زندانی هست این اقتضای دین، اخلاق و نگاه انسانی بوده تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون خیرین، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی در تمامی حوزه‌ها استفاده شود، همچون ظرفیت رسانه برای انعکاس عملکردها، دغدغه‌ها، برنامه‌ریزی جهت بهبود امور، بهینه‌سازی اقدامات قضایی و قانونی و ایجاد فضای سالم و سازنده برای پیشبرد اهداف کلان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری که در این خصوص بسیار فعال است.

وی ضمن تبیین کامل طرح پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان از رسانه‌ها خواست با هماهنگی دادگستری و اداره‌کل زندان‌های استان با ارائه طرح متحد تلاش کنند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام
captcha