مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4014981
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در گلستان برگزار شد

مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تجلیل از نقش والای مادران شهدا همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس، مدیران و مسئولان استانی امروز ۳۰ آبان‌ماه برگزار شد.

عادله کشمیری، مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، عادله کشمیری، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم «یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت»  و تقریظ مقام معظم رهبری از خاطرات مادر یکی از شهیدان دفاع مقدس با عنوان «تنها گریه کن» همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس، مسئولان و مدیران استانی امروز 30 آبان‌ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت: مفتخریم صاحب دینی هستیم که بزرگترین معجزه آن قرآن است کتابی که از جنس علم و آگاهی که در آن سعادت دنیا و آخرت و همه ارزش‌های متعالی برای رسیدن به کمال در آن نهفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شاخصه‌های ارزش توسعه و پیشرفت کشور را مطالعه و کتابخوانی دانست و گفت: طبق منویات مقام رهبری باید در عرصه‌ کتابخوانی نهضتی فراگیر صورت گرفته و در خانواده زنگی به نام مطالعه وجود داشته باشد زیرا کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه بلکه یک واجب دینی است.

وی بیان کرد: تقریظ به معنای ستودن یک کتاب توسط بزرگان است و کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است که به قلم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.​

کشمیری با بیان اینکه کتاب «تنها گریه کن» اشاعه دهنده فرهنگ غنی مقاومت و دفاع مقدس است، تصریح کرد: در طول دفاع مقدس شهدای بسیاری داشتیم که هر کدام در راه حفظ اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، باید برای معرفی این شهدا در تراز انقلاب اسلامی از زبان هنر، نمایش، کتاب استفاده شود و این امر برعهده متولیان فرهنگ و هنر است.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه فرهنگ و رشد تمدن‌هاست، کتاب خوب زمینه علم و آگاهی در انسان فراهم می‌کند در واقع کتاب پلی برای انتقال میراث دینی از گذشته به آینده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، افزود: برای بالابردن نرخ مطالعه دانش آموزان باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد. از سوی دیگر باید خانواده‌ها از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا کنند. چرا که کودک، بسیاری از رفتارها را از والدین تقلید می‌کند و آنها را الگو قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام
captcha