افتتاح مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان
کد خبر: 4015364
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

افتتاح مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از افتتاح مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان تمجید و بر لزوم استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه تأکید کرد.

افتتاح مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوانبه گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، امروز، 1 آذر در افتتاح مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان، اظهار کرد: نتیجه پژوهش و تحقیقات علمی به عمل آمده در این مرکز باید در اختیار نهادها و ادارات متولی موضوعات مختلف قرار بگیرد تا برنامه‌ریزیها جهت حل مشکلات به ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی دختران و رفع بی سوادی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان صورت گیرد.

محمدرضا وینسفهان،‌ مدیر آموزش و پرورش مریوان هم گفت: راه‌اندازی این مرکز در راستای طرح موضوع از سوی آموزش و پرورش، در جلسه‌ای که با حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس در فرمانداری مریوان برگزار شد، تأسیس مرکزی برای فعالیت زنان محقق و پژوهشگر فرهنگی و نیاز جامعه زنان فرهنگی به بررسی و پژوهش در مورد آسیب‌ها، این موضوع مورد تأیید نماینده محترم مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خانم قاسمی‌پور و رئیس و اعضای فراکسیون بانوان مجلس قرار گرفت.

وینسفهان افزود: از جمله اهداف تأسیس این مرکز، تشکیل کارگروه‌ها، توانمندسازی و ارائه راهکارهای سازنده و نیز فراهم کردن بستری مناسب برای جامعه زنان فرهنگی فرهیخته و نیز بهره‌مندی از دانش و تجربه بانوان بازنشسته فرهنگی است.

همچنین لیلا حیدری، مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر از ایجاد این مرکز بر همکاری و همراهی کلیه بانوان فرهنگی جهت ارتقای وضعیت شهرستان و کمک به رفع آسیب‌های حوزه بانوان تاکید نمود.

گلاله رشیدی هم با بیان اینکه خلاء وجود چنین مرکزی با توجه به وجود بانوان فرهیخته و توانمندی در شهرستان احساس می‌شد، گفت: از این ظرفیت بزرگ در جهت شناسایی و رفع آسیب‌های حوزه بانوان از طریق ارائه راهکارهای عملیاتی استفاده خواهد شد.

در پایان این مراسم گلاله رشیدی به عنوان مدیر مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان معرفی شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha