مدل‌های مدیریت میدانی ایران اسلامی را در تربیت نادیده گرفته‌ایم
کد خبر: 4015574
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

مدل‌های مدیریت میدانی ایران اسلامی را در تربیت نادیده گرفته‌ایم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تربیت قبل از تعلم یک ضرورت است، گفت: از مدل‌ها و الگوهای مدیریت میدانی چون شهدای گرانقدر بهره کافی نگرفته‌ایم.

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امروز، دوم آذرماه در یادواره «لاله‌های روشن» شهرستان خوسف با اشاره به اینکه در حقیقت، تربیت قبل از تعلم یک ضرورت است، اظهار کرد: معلمان باید به مناسبت‌های مختلف دانش‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

وی با بیان‌ اینکه شب شعر، فیلم‌نامه و نمایش‌نامه و کتاب و کارهای علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات برای بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: در تربیت موارد متعددی چون تغذیه حلال، محیط زندگی و دوستان تأثیرگذار است. مدل‌ها و الگوهای تربیتی از بهترین مؤلفه‌های رشد شخصیت و تربیت است که در این میان شهدا از بهترین الگوها هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه از الگوها و مدل‌های مدیریت میدانی بهره نگرفته‌ایم، ادامه ‌داد: درباره همه موارد متعدد تربیت چون تعذیه حلال و مدیریت میدانی در زندگی شهدا درس‌ها و نکته‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید از آن بهره گرفت. برای نمونه اگر در زندگی شهید برونسی تأمل و تدبر داشته باشیم، درمی‌یابیم که ایشان چقدر در موضوع لقمه حلال و مسائل اخلاقی دقت داشتند و به هیچ وجه از آن تخطی نمی‌کردند.

خسروی اسفزار یادآور شد: در یک مثال در حوزه علمی و تحصیل فردی چون شهید چمران که تحصیل کرده در رشته فیزیک پلاسما بود و در حوزه مدیریت میدانی سردار شهید سلیمانی الگوها و مدل‌های ارزشمند تربیتی هستند.

وی گفت: در موضوع مهاجرت نخبگان برخی مطرح می‌کنند که چون امکانات و حمایت کافی نداریم از کشور مهاجرت می‌کنیم که البته این گلایه‌ها درست است، اما با تأمل در زندگی شهدایی چون محمدرضا آغاسی درمی‌یابیم، می‌توان در اوج سختی‌ها نیز در کشور ماند. این شهید والامقام بعد از نخبگی و تحصیل گفت من درس خوانده‌ام، تحصیل کرده‌ام و نخبه شدم تا ثمره کارم به کشور و مردمم بر گردد.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه یکی از دلایل قطعی برق این است که در هشت سال گذشته دولت به وظیفه خود عمل نکرده است، بیان‌ کرد: یکی از منابع تولید برق، انرژی هسته‌ای است که در این زمینه نیز الگویی چون شهید دانشمند مجید شهریاری را داریم.

اقتدار امروز ایران در گفتمان جهانی مدیون دلیری‌های شهداست

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: طرح ملی لاله‌های روشن، برای سومین سال متوالی، به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح لاله‌های روشن در واحدهای آموزشی استان خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ابتکاری نامگذاری 9 هزار کلاس درس به نام شهدای خراسان‌جنوبی، در راستای تحقق اهداف طرح ملی لاله‌های روشن، تصریح کرد: با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از نامگذاری 250 کلاس درس دیار گل‌های نگرس به نام شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این شهرستان رونمایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهادت در راه خدا سعادتی بی‌مثال است و نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: خراسان‌جنوبی، 435 شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و طرح لاله‌های روشن نیز باهدف انتقال فرهنگ ایثار و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافع حریم و حرم به نسل آینده‌ساز جامعه است و امنیت، آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی در گفتمان جهانی را مدیون رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا هستیم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ملی و دینی ماست.

انتهای پیام
captcha