آزادی ۱۲۰ مددجوی کرمانی به‌مناسبت هفته بسیج
کد خبر: 4015627
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

آزادی ۱۲۰ مددجوی کرمانی به‌مناسبت هفته بسیج

مدیرکل زندان‌های استان کرمان در مراسم نهضت آزادسازی زندانیان استان کرمان برگزاری چنین جلساتی را نمونه بارزی از حضور پررنگ بسیج در کنار مردم و در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: تعداد ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی، غیر عمد و عمد سبک آزاد می‌شوند.

سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت هفته بسیج «نهضت آزادسازی محکومین جرائم غیرعمد و عمد زندان‌های استان کرمان» به همت سپاه ثارالله استان و با همکاری دادگستری کل کرمان، سازمان بسیج حقوقدانان، ستاد دیه استان، اداره کل‌زندان‌های کرمان، شوراهای حل اختلاف و خیرین و نیکوکاران امروز دوم آذرماه در محل بیت‌الزهرا شهر کرمان برگزار شد.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج همان شجره طیبه‌ای است که با دست توانمند و معجزه‌آسای حضرت امام(ره) کاشته شد و با خون‌های جوانان این مرز و بوم آبیاری و به درختی تنومند تبدیل شد که آثار و برکات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: بسیج با توجه به نیازمندی‌های جامعه و ضرورت‌های نظام در همه‌ عرصه‌های مختلف خدمت‌رسان بوده و به‌عنوان یک بازوی توانمند در کنار مردم در فراز و نشیب‌هاب مختلف خدمت‌رسانی کرده است.

حسینی داشتن روحیه و تفکر بسیجی در امر زندانبانی را یک ضرورت دانست و گفت: از شاخصه‌های مهم بسیج ایثار و اخلاص، تعهد به خدمت و تعهد به مردم است و یکی از دستگاه‌هایی که در این راستا در آن ایثار وجود دارد مجموعه زندان‌ها است و زندانبان‌هایی که با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی در راستای رسیدن به اهداف سازمانی و تربیت افراد به خطا رفته زحمت می‌کشند.

وی با قدردانی از تمام کسانی که در زندان‌ها با ایثار در آرامش و امنیت جامعه سهیم هستند، بیان کرد: باید با تفکر و روحیه بسیجی در همه عرصه‌ها و برهه‌های مختلف حضوری مهم و مؤثر داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان برگزاری چنین جلساتی برای آزاد سازی زندانیان را نمونه بارزی از حضور پر رنگ بسیج در کنار مردم و در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: با همین تفکر بسیجی زمینه آزادی زندانیان فراهم خواهد شد و امروز تعداد ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی، غیر عمد و جرائم عمد سبک آزاد می‌شوند.

حسینی با اشاره به نهادهایی که در آزادسازی این افراد مشارکت داشتند، نقش خیرین را بسیار مهم بیان کرد و گفت: یکی از بزرگترین خیرین شکات خود زندانیان هستند که از بخش عمده‌ای از حق خود گذشتند و در این آزادسازی سهیم بودند.

وی کل بدهی این ۱۲۰ محکوم را ۱۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  ۱۰۴ میلیارد تومان این بدهی با أخذ رضایت از شکات، ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آورده خود زندانیان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از بانک‌های عامل طرف قرار داد با ستاد دیه، ۱۵۸ میلیون تومان کمک خیر خاص، ۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان ستاد دیه و ۵۵۰ میلیون تومان با کمک بسیج حقوق دانان تأمین شده است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان بیان کرد: امروز ۵۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد و 50 نفر محکومین دارای جرائم عمد سبک آزاد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha