گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4016878
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
امام جمعه کرمان:

گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان(رسانه و عدالت) با بیان اینکه گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهوری اسلامی است، گفت: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند تبدیل به گفتمان سازی شود تا عدالت در همه سطوح اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (رسانه و عدالت) به همت دادگستری استان کرمان، امروز یکشنبه 7 آذر ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان به دلیل توجه به رسانه‌های استان کرمان  بیان کرد: در نظام خلقت ما با دو متن کتاب تکوین و کتاب تشریع  مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تمام قوام و دوام کتاب تکوین بر عدل است و گزاره های دینی زیادی در این مورد وجود دارد و اگر یک سیستم از عدالت خارج شود فروپاشی دارد، گفت: در رأس کتاب تشریع قرآن است که بر مبنای عدل است و ده‌ها آیه قرآن بر عدالت تأکید دارند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: عدالت در بحث تشریع و تکوین در سه مورد در انسان مورد توجه است. عدالت‌خواهی در فطرت ما نهادینه شده و خوشایند هر انسان عدالت خواهی است. مرحله دوم مرحله گفتمان عدالت است که بخش غالب آن رسانه‌ها هستند که گفتمان‌سازی عدالت را در سطوح مختلف جامعه گسترش دهند تا همه در حد توان خود به آن کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه گفتمان عدالت از رسالت‌های جمهوری اسلامی است، گفت: مرحله سوم اجرایی کردن عدالت است که پرچمدار آن دستگاه قضایی است و اگر این سه مرحله در کنار هم قرار بگیرند عدالتی که خداوند در نظام هستی تدارک دیده است اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان برای برگزای بیشتر چنین همایش‌هایی در سطح کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند تبدیل به گفتمان سازی شود تا عدالت در همه سطوح اجرا شود.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان  نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه یازده شهید خبرنگار گلزار شهدای کرمان، به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان پرداخت و گفت:  ابتکار برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در سال ۹۵ در استان کرمان کلید خورد و بنای آن استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌های استانی و نمایندگان رسانه‌های ملی در استان برای تحقق آگاه سازی جامعه و گسترش عدالت بود.

وی رقابت سالم و سازنده بین اصحاب رسانه، ایجاد انگیزه برای رسانه‌ها در افزایش سطح علمی رسانه‌ها در زمینه حقوقی و غیره را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: در سومین دوره، ۶ هزار و ۲۹ اثر از ۷۰ خبرگزاری به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان ارسال شد.

انتهای پیام
captcha