تقوا و پاکدستی ویژگی اصلی کارشناسان دادگستری باشد
کد خبر: 4017033
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

تقوا و پاکدستی ویژگی اصلی کارشناسان دادگستری باشد

رئیس کل دادگستری استان کردستان به شاخص‌های کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و گفت: شاخصه‌های تقوا، پاکدستی، دانش و تجربه شغلی باید در این افراد دیده شود و به طور مستمر با ارائه آموزش‌های شغلی، مهارت‌های خود را ارتقا بخشند.

نشست کارشناسان رسمی دادگستری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، هشتم آذرماه در جلسه مشترک شورای معاونان دادگستری کل استان کردستان با اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان کردستان اظهار کرد: در دستگاه قضایی قاضی، وکیل و کارشناس رسمی در اجرای عدالت و احقاق حق گام بر می‌دارند.

وی افزود: وظیفه کارشناسان رسمی دادگستری بسیار خطیر است و این افراد باید پرونده‌های قضایی را در کمال بی‌طرفی و با صدور نظرات خود در مهلت مقرر، نقش مهمی در فرآیند رسیدگی قضایی ایفا کنند.

رئیس کا دادگستری استان کردستان بیان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، اتقان آراء، سازش و اصلاح ذات‌البین و در نهایت رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی از جمله اهداف عالی دستگاه قضایی هستند که در سند تحول قضایی به وضوح به آنها اشاره شده است و کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند به نوبه خود به این اهداف جامه عمل بپوشانند.

وی به شاخصه‌های کارشناسان رسمی دادگستری اشاره کرد و افزود: شاخصه‌های تقوا و پاکدستی و دانش و تجربه شغلی باید در این افراد دیده شود و به طور مستمر با ارائه آموزش‌های شغلی، مهارت‌های خود را ارتقا بخشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم جذب کارشناسان رسمی در رشته‌هایی که کمبود نیروی انسانی دارند، تأکید کرد و گفت: رعایت تساوی و عدالت در بحث ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی توسط قضات ضروری است و باید با کارشناسانی که در صدور نظر خود تعلل می‌کنند و سبب اطاله دادرسی می‌شوند، برخورد شود.

وی در پایان بر ضرورت حضور کارشناسان رسمی در محل تأکید کرد و یادآور شد: رعایت وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری در هر شغلی از جمله کار کارشناسی مورد تأکید است و در صورت عدم حضور کارشناسان رسمی در محل برای اظهارنظر با این افراد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha