اعلام فراخوان اولین جشنواره «نماز و نیایش» در کردستان
کد خبر: 4018304
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

اعلام فراخوان اولین جشنواره «نماز و نیایش» در کردستان

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان از اعلام فراخوان اولین جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع و سلامت کشور از امروز، ۱۳ آذرماه در استان کردستان خبر داد.

اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان

اکبرعظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فراخوان اولین جشنواره «نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع و سلامت کشور» از سوی ستاد اقامه نماز استان از امروز، 13 آذرماه در سطح استان کردستان اعلام شد.

وی افزود: الگوسازی عینی شهدای حرم و سلامت برای نسل نو، نقش نماز در ترویج فرهنگ شهادت با عنایت به مکتب شهید سلیمانی، حفظ ارزش‌های رزمندگان و مدافعان سلامت، معرفی ابعاد شخصیتی و زندگینامه شهدا با رویکرد نماز، جهت‌دهی ظرفیت فرهنگی مخاطب به سمت فرهنگ اقامه نماز، شناسایی استعدادهای علمی و هنری و به‌کارگیری آنان از اهداف این جشنواره فرهنگی بوده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان به محورهای این جشنواره اشاره و بیان کرد: نقش و تأثیر نماز مطلوب در هویت فرد، خانواده و جامعه، جلوه‌های زیبای نماز در محورهای جهاد و مقاومت، نقش نماز در تمامی حالات مانند میدان نبرد و عرصه‌های خطر و تبیین و تحلیل فلسفه نماز و رازها و رمزهای آن با زبان هنر از محورهای این جشنواره بوده است.

وی 10 دی‌ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره کشوری دانست و گفت: این جشنواره در رشته‌های ادبی(شعر، داستان، دلنوشته)، پژوهشی(کتاب، مقاله و ...)، هنری(فیلم، پوستر، عکس، کلیپ، نقاشی) و فضای مجازی(طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، پویانمایی) برگزار می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه اولین جشنواره «نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع و سلامت کشور» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت wa.ict.gov.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و اداره کل فرهنگ و اقامه نماز آربایجان غربی با همکاری و تعامل با هم این جشنواره بزرگ فرهنگی را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha