استفاده از ظرفیت فضای مجازی با محوریت مسائل حقوقی
کد خبر: 4018417
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
حجت‌الاسلام کثیرلو مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی با محوریت مسائل حقوقی

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل، ظرفیت فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم از مسائل حقوقی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم تلقی کرد.

حسین کثیرلو دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ‌13 آذرماه، در آئین بزرگداشت روز قشر بسیج حقوقدانان، با اشاره به اقدامات ارزشمند جامعه بسیج حقوقدانان استان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، اظهار کرد: قطعا مشارکت و همکاری سازمان بسیج حقوقدانان در جلوگیری از وقوع جرائم و همچنین کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادگاه نقش موثر و بسزایی داشته و خواهد داشت.

وی، خواستار تداوم اجرای عدالت و بسط و توسعه آن در جامعه توسط بسیج حقوقدانان شد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است که در این خصوص بسیج حقوق‌دانان می‌تواند با استفاده از ظرفیت بالای خود در این خصوص گام‌های موثری بردارد که نتایج آن برای اقشار مختلف جامعه نیز مشهود باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم بسیج حقوقدانان اجرای طرح هر مسجد یک حقوق‌دان بود که به دنبال آن شاهد آشنایی بسیاری از اقشار مردم از مسائل حقوقی و به دنبال آن کاهش جرائم در سطح جامعه بودیم که به همین منظور دستگاه قضایی استان، نیز از چنین طرح‌های خلاقانه و موثر حمایت قاطع خود را اعلام می‌کند.

کثیرلو، افزایش طلاق خصوصا در بین جوانان را یکی از معضلات مهم آسیب‌زا برای جامعه قلمداد کرد و افزود: جا دارد در این خصوص نیز سازمان بسیج حقوق‌دانان با اتخاذ تدابیر و ایده‌های نو از وقوع طلاق جلوگیری کند، چرا که هر اندازه آمار طلاق افزایش یابد به همان میزان حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی افزایش یافته و همچنین آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای جامعه رقم خواهد زد.

این مسئول قضایی، با اشاره به اهمیت و ظرفیت بالای فضای مجازی در بین آحاد مردم، تصریح کرد: بایستی ظرفیت فضای مجازی را مغتنم شمرده و با تولید محتواهای حقوقی در موضوعات گوناگون و آگاهسازی مردم از مسائل حقوقی زمینه کاهش وقوع جرم را در جامعه به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
captcha