فعالیت ۲ دارالقرآن دانش‌آموزی در سروآباد
کد خبر: 4018538
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

فعالیت ۲ دارالقرآن دانش‌آموزی در سروآباد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از فعالیت دارالقرآن حضرت رسول اکرم(ص) ویژه آقایان و دارالقرآن الزهرا(س) ویژه بانوان در شهرستان سروآباد خبر داد.

حجت الله نریمانی معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرروش استان کردستان

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت هویت دینی بین دانش‌آموزان اظهار کرد: دوران تحصیل دانش‌آموزان بهترین فرصت برای انس و الفت با قرآن و آموزه‌های دینی است.

وی با اشاره به نقش پررنگ مراکز دارالقرآن در ترویج فرهنگ قرآنی افزود: بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دینی دانش‌آموزان یکی از ساحت‌های مهم تربیتی در سند تحول بنیادین است که در کنار سایر ساحت‌ها، دانش‌آموزان را به حیات طیبه که هدف غایی نظام تعلیم و تربیت بوده، می‌رساند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از فعالیت دو دارالقرآن دانش‌آموزی در شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: دارالقرآن حضرت رسول اکرم(ص) ویژه آقایان و دارالقرآن الزهرا(س) ویژه بانوان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز دارالقرآن در سطوح مختلف قرآنی شامل روان‌خوانی، روخوانی و صوت و لحن و در رشته دیگر مانند نهج البلاغه، تفسیر و مداحی بیش از یک دهه در سطح استان فعال هستند، بیان کرد: مراکز دارالقرآن با هدف جذب حداکثری و تشویق دانش‌آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی تلاش می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان اظهار کرد: مراکز دارالقرآن دانش‌آموزی باید از هموارترین مسیر برای توسعه فعالیت‌های کیفی برخوردارباشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌ها و آموزه‌های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشأ زندگی با سعادت انسان‌هاست از این رو مهم‌ترین مأموریت آموزش‌و‌پرورش توسعه فعالیت‌های قرآن و انس با قرآن کریم قرار گرفته است و در واقع این اقدام یک جهاد بوده که مشمول پاداش خداوند می‌شود.

انتهای پیام
captcha