رفع مشکلات مناطق ویژه اقتصادی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند
کد خبر: 4019255
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

رفع مشکلات مناطق ویژه اقتصادی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات مناطق ویژه اقتصادی سرو-ارومیه و سلماس گفت: با رفع موانع و مشکلات این مناطق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و رونق اقتصادی در این مناطق فراهم می‌شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار، ۱۶ آذر در دیدار با سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، به ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری ماکو در توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اشاره و اظهار کرد: از ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه و افزایش صادرات به نحو شایسته استفاده نشده است.

وی از دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی برای حضور در آذربایجان غربی و بازدید از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه اقتصادی سرو ارومیه و سلماس دعوت کرد.

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی نیز با قدردانی از نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی به استفاده بیشتر از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو برای توصیه صادرات و جذب سرمایه‌گذران در این منطقه بیان کرد: این شورا آماده است تا موانع و مشکلات پیش روی این مناطق را برطرف کند.

وی با اشاره به مشکلات مناطق ویژه اقتصادی سرو-ارومیه و سلماس گفت: با رفع موانع و مشکلات این مناطق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و رونق اقتصادی در این مناطق فراهم می‌شود.

روند احداث خط تولید خودرو زامیاد در آذربایجان غربی تسریع یابد

استاندار آذربایجان غربی همچنین در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: با توجه به اهمیت احداث خط تولید خودرو زامیاد در ایجاد فرصت‌های اشتغال و همچنین رونق اقتصادی منطقه ضروری است موانع و مشکلات اجرای این طرح برطرف و روند احداث این خط تولید با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بومی تسریع یابد.

معتمدیان با اشاره به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان سازمان مسئول در منطقه اقتصادی سرو-ارومیه انتخاب شده، ادامه داد: ضروری است نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه نماینده شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی به همراه مدیران استان در اسرع وقت در منطقه حاضر و تصمیمات اساسی و لازم در خصوص جانمایی محل منطقه ویژه اقتصادی سرو-ارومیه صورت و مراحل کسب مجوز از شورای عالی مناطق آزاد تجاری و روند  سرمایه‌گذاری در این منطقه آغاز شود.

 

انتهای پیام
captcha