کارگاه آموزشی تخصصی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4019725
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

کارگاه آموزشی تخصصی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در کردستان برگزار شد

کارگاه آموزشی تخصصی «رشد جمعیت و فرزند‌آوری» با حضور طلاب و روحانیون استان کردستان امروز، ۱۸ آذرماه در مجتمع فرهنگی - هنری نور استان کردستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی رشد جمعیت و فرزندآوری در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کارگاه آموزشی تخصصی رشد جمعیت و فرزند‌آوری با حضور طلاب و روحانیون استان کردستان امروز، ۱۸ آذرماه در مجتمع فرهنگی - هنری نور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مرادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه در افتتاحیه کارگاه آموزشی تخصصی رشد جمعیت و فرزند‌آوری اظهار کرد: رشد جمعیت فرزند‌آوری از ضروریات دین اسلام و نیاز مبرم جامعه اسلامی امروز است.

وی افزود: فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب و در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فواد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه بیان کرد: طبق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امروز باید نگران موضوع جمعیت باشیم و برگزاری اینچنین دوره‌هایی نقش مهمی در اقناع افکار عمومی و مبارزه نرم با تبلیغات سوء دشمنان در خصوص رشد جمعیت دارد.

کاهش جمعیت دسیسه دشمنان اسلام

حجت‌الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه شهر قروه در ادامه این مراسم اظهار کرد: توطئه کاهش جمعیت دسیسه دشمنان برای کاهش تعداد مسلمانان در سطح جهان است.

وی با اشاره به اینکه قدرت فقط امنیت نیست، افزود: اقتصاد یکی از ارکان اصلی قدرت است و رشد جمعیت موجب رشد قدرت اقتصادی می‌شود، چراکه جمعیت حوزه مصرف و تقاضا را تعیین می‌کند.

امام‌جمعه شهر قروه بیان کرد: یکی از دسیسه‌های دشمن تلقین این امر بوده که رشد جمعیت ضد رفاه است اما در کشورهای توسعه‌یافته شاهد عکس این موضوع هستیم و در کشورهایی که تراکم جمعیت بیشتری نسبت به ایران دارند از رفاه و توسعه بیشتری برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب نقش مؤثری در اقناع جامعه نسبت به رشد جمعیت دارند، افزود: امروز در کنار اقناع باید سختی‌هایی را متحمل شد، چراکه امروز خانواده‌ها به دلیل تبلیغات دشمنان فرزندان را مزاحم خود می‌دانند و باید این تفکرات را تغییر داد.

رستمی افزود: روحانیون و طلاب باید در حوزه اقتصاد جمعیت مطالعات خود را افزایش دهند و اثر تبلیغات دشمنان را با بهره‌گیری از حضور نخبگان در جامعه کاهش دهند.

وی یادآور شد: بهره‌گیری از مطالعات و تحقیقات نخبگان، غافل نشدن از فضای مجازی و برگزاری کارگاه‌های اندیشه‌ورزی و آموزشی می‌توانند تأثیر بسزایی در رشد جمعیت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha