نقش جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا تعیین کننده است
کد خبر: 4020054
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نقش جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا تعیین کننده است

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا و در دکترین نظامی در منطقه تعیین کننده است، گفت: ما قصد جنگ با هیچ کشوری نداریم اما برای دفاع هر لحظه آماده‌ایم.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق کرمان و مسئولان نظامی و انتظامی امروز  ۲۰ آذرماه در کرمان برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شکرگزاری خداوند به دلیل توفیق سربازی در رکاب ولایت بیان کرد:  نظام مقدس جمهوری امروز یک نظام قدرتمند در جهان است و با فرماندهی رهبر عظیم‌الشان، ارتشی بی نظیر در دنیا داریم.

وی ادامه داد: فرمانده کل قوا با تدابیر و رهنمودهای خود همه توطئه‌هایی که علیه نظام اتفاق میفتد را نقش بر آب می‌کند و به واسطه این رهبری نقش جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا و در دکترین نظامی در منطقه تعیین کننده است.

سرتیپ قربانی با بیان اینکه آمریکا جمهوری اسلامی را به‌عنوان نیروی برتر منطقه می‌بینند، تصریح کرد: این همان دکترین ما می‌توانیم است که به منصه ظهور گذاشته شده و وقتی که تهدیدی علیه ایران انجام شود دشمنان ما جواب سختی خواهند گرفت و این راهبرد ماست.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه ما قصد جنگ با هیچ کشوری نداریم اما برای دفاع هر لحظه آماده‌ایم، افزود: نیروی زمینی و هوایی ارتش نیز مانند سایر نیروهای مسلح گوش به فرمان ولی‌فقیه هستند و فرامین رهبر را مانند فروع دین می‌دانند.

وی با اشاره به دو رزمایش بزرگی که در جنوب شرق کشور انجام شد، بیان کرد: در این رزمایش‌ها نیروی زمینی ارتش در کمتر از ۲۴ ساعت پای کار آمد که این اقتدار نظام و نیروهای مسلح است و دشمن این آمادگی نیروهای مسلح را لحظه به لحظه رصد می‌کند و اگر می‌توانستند برای حمله نظامی به ما دریغ نمی‌کردند.

سرتیپ قربانی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: دشمن در رزمایشات اخیر متوجه شد که نمی‌تواند در مقابل ارتش جمهوری اسلامی ایران کاری انجام دهد و با برخورد قاطع روبه‌رو می‌شود به همین دلیل ناو آمریکایی در خلیج فارس تسلیم می‌شود.

وی با بیان اینکه به واسطه رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم شریف، ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سرخط اول می‌بینند، افزود: جابه‌جایی در ارتش سبب رشد و شکوفایی می‌شود و پایگاه هوانیروز کرمان از مهمترین پایگاه‌های ایران است که در بحران‌های مختلف پای کار بوده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات 11 ساله امیر اعتماد‌زاده در پایگاه هوانیروز کرمان، سرهنگ مهدی رشیدی را به عنوان فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان معرفی کرد.

سرتیپ دوم ستاد امیرغلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق کرمان نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات امیر اعتمادزاده فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان به بخشی از اقدامات انجام شده توسط این فرمانده در کرمان پرداخت و گفت: پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان در مأموریت‌های بسیاری شرکت کرده است و در بحران‌های طبیعی مثل سیل سال ۹۸ سهم بسیاری در کاهش تلفات منطقه سیستان داشت و جایی که امکان حضور نیروی زمینی نبود نیروی هوایی کار را برای ما تسهیل کرد.

وی در پایان با بیان اینکه پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان یک نقطه قوت برای مأموریت‌های عملیاتی ارتش و از قوی‌ترین پایگاه‌های هوانیروز در سطح خاورمیانه است که آمادگی بی‌نظیری برای مقابله با تهدیدات دشمن دارد، تصریح کرد: فرمانده جدید پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان مورد حمایت و تعامل پایگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha