فداکاری‌های پرستاران در تاریخ ثبت شود
کد خبر: 4020408
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
فرماندار کاشمر مطرح کرد؛

فداکاری‌های پرستاران در تاریخ ثبت شود

فرماندار کاشمر گفت: با تلاش مستندسازان باید فداکاری‌های پرستاران طی ۲۲ ماهی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

مسلم ساقی فرماندار کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر ، در همایش تجلیل از پرستاران با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) که شامگاه گذشته 21 آذرماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی از چنان اهمیتی برخوردار است که در کنار امنیت می‌آید. اگر امنیت و سلامت نباشد، هیچ موضوعی در ابعاد مختلف خود به‌طور کامل تحقق نخواهد یافت، وقتی قدر سلامتی و امنیت را می‌دانیم که به بخشی از آن خدشه وارد شود.

وی ادامه داد: وقتی جامعه بشریت گرفتار ویروس کرونا شد، همه قدر سلامتی خود و به‌خصوص کادر پرستاری را بیشتر دانستند، پرستاری بدون شک فراتر از یک حرفه است. در شرایطی که بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه به وجود می‌آید، کادر درمانی و پرستاران اولین گروه‌هایی هستند که به میدان می‌آیند و به کمک همنوعان خود می‌پردازند.

ساقی افزود: به‌رغم تمامی مشکلاتی که پرستاران با آن مواجه هستند، اما همیشه امید را به بیماران تزریق می‌کنند و این ستودنی است، کمتر شغل و حرفه‌ای داریم که در این جایگاه باشد. در کنار سختی‌هایی که پرستاران دارند باید از همسر، خانواده و فرزندان آنها نیز تقدیر شود، باید این فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های پرستاران که بعضاً بیشتر از شیفت خود به بیماران خدمات می‌دادند، در تاریخ بماند و ثبت شود.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: یکی از وظایف کسانی که در حوزه مستندسازی و ثبت وقایع تاریخی کار می‌کنند، به یادگار گذاشتن جان‌فشانی‌های پرستاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: حضرت زینب(س) در حالی که در سخت‌ترین شرایط قرار داشت، اما بدون هیچ‌گونه امکاناتی از امام سجاد(ع) و تمام زنانی که همراه او بودند، پرستاری می‌کرد. حضرت زینب(س) با بیان جملاتی که برخواسته از روح بزرگ و عقاید عمیق او بود در عمل نشان داد که پرستاری چه شغل زیبا و البته سختی است.

امام جمعه کاشمر عنوان کرد: پرستاران فرشته‌گونه از بیماران پرستاری می‌کنند و برای درمان آن‌ها از هیچ کوششی دریغ ندارند، آن‌ها با احترام و لبخند جواب بیماران را می‌دهند.

وی با بیان اینکه پرستاران در سخت‌ترین شرایط بهترین خدمات را می‌دهند، گفت: پرستاران با امید و روحیه‌ای که به بیماران می‌دهند کمک می‌کنند که هرگز ناامید نشوند.

در این مراسم حسن مکارم رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: مدافعین سلامت طی دو سال اخیر تلاش‌های شبانه‌روزی بسیاری داشتند که جای تقدیر دارد. پرستاری فقط یک شغل نیست، بلکه مانند یک شمع روشنی‌بخش محفل بیماران است. سلامتی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه نقش پرستاران در عرصه درمانی طی این مدت که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، در سطح جامعه پررنگ‌تر شد، تصریح کرد: پرستار اولین کسی است که اگر در بخش‌های درمانی بحرانی ایجاد شود بر بالین بیمار حاضر می‌شود تا بتواند دردی را از جسم و روح او درمان کند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در شروع بیماری کرونا بسیاری هراس داشتند و حتی از خانه بیرون نمی‌آمدند، اما پرستاران و کادر درمان به صورت افتخاری، اختیاری و با علاقه‌مندی در محیط‌های درمان حضور پیدا می‌کردند و به درمان بیماران کرونایی می‌پرداختند.

مکارم مهم‌ترین عامل کنترل بیماری را قطع زنجیره انتقال دانست و گفت: امیدواریم با تلاش همه جامعه این ویروس را کنترل کنیم تا بخش درمان به راحتی بتوانند خدمات لازم را ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر همچنین از فعالیت 747 نفر داوطلب بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد.

در این مراسم مجید رضازاده، رئیس نظام پرستاری شهرستان کاشمر گفت: پرستاران همیشه در خط مبارزه با بیماری‌ها بوده و هستند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 150 نفر از پرستاران به شهادت رسیده و 50 هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. هر چند طبق تقسیم‌بندی مشاغل پرستاری بعد از کار در معدن دومین شغل سخت دنیاست، اما معتقدیم بنا به دلایلی اولین شغل سخت در ایران است.

رئیس نظام پرستاری شهرستان کاشمر با بیان اینکه پرستاری سختی‌های جسمی و روحی و اجتماعی بسیاری دارد، عنوان کرد: قبلا هم پرستاران با این سختی‌ها مواجه بودند، اما کرونا این سختی را بروز داد و موجب شده تا مردم و مسئولان آن‌ها را ببینند. علی‌رغم تمامی مشکلات اما مردم و مسئولان مدافعین سلامت را تنها نگذاشتند، پرستاری خدمت و عبادت است باید قدر این فرصت‌ها را دانست.

انتهای پیام
captcha