راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در زنجان
کد خبر: 4020594
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در دادگستری شهرستان زنجان خبر داد و گفت: این اقدام فرصت مناسبی برای احیا و ارتقای موقوفات است.

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 22 آذرماه در جلسه مشترک با رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان زنجان اظهار کرد: همه ساله پرونده‌های متعددی له یا علیه موقوفات مطرح می‌شود و احکام متعددی صادر و مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد به همین خاطر نیاز اختصاص شعبه‌ای ویژه و مخصوص که آشنا با قوانین و مقررات اوقافی باشد، احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برای حل این موضوع به همت دادگستری شهرستان زنجان و همکاران پرتلاش اوقافی مقدمات این کار آماده شده است و از این پس رسیدگی به پرونده‌های اوقافی در این شعبه مخصوص انجام خواهد گرفت.

کرمی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های اوقاف در مباحث حقوقی بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌های حقوقی موقوفات شهر زنجان، اختصاص یک شعبه به دعاوی اوقاف در زنجان موجب رسیدگی بهتر به این پرونده‌ها خواهد شد.

این مسئول عدم همکاری برخی متصرفان و شرکای مشاعی رقبات وقفی را از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: برخی با تصرف رقبات و ایجاد ممانعت جهت تحدید حدود مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که در صورت عدم ارائه راه حل مناسب ناگزیر از طریق محاکم قضایی اقدام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در دادگستری شهرستان زنجان فرصت مناسبی است برای احیا و ارتقای موقوفات است.

قاسم یارمحمدی، رئیس دادگاه‌های عمومی شهرستان زنجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به حساسیت موضوع وقف و لزوم رسیدگی درست به پرونده‌ها در این حوزه با ایجاد یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌ها و دعاوی وقفی مواففت کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه راهکارهای همکاری مشترک بین اوقاف و دستگاه قضایی بررسی و بر راه‌اندازی شعبه ویژه و اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی و ثبتی مربوط به موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه تاکید شد.

انتهای پیام
captcha