برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب گلستان + عکس
کد خبر: 4020613
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب گلستان + عکس

چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب حوزه علمیه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گلستان به‌صورت حضوری درحال برگزاری است.

فاطمه کریمی داور چهارمین جشنواره بین المللی قران و عترت ویژه طلابفاطمه کریمی، داور چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب حوزه علمیه در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌صورت حضوری درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ نفر از خانواده‌های طلاب آقا و بانو حوزه‌علمیه در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: این دوره از مسابقات ویژه آقایان و بانوان و فرزندان طلاب در سه مقطع سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال و همسران طلاب در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، تحقیق، ترتیل، روخوانی و روان‌خوانی برگزار می‌شود.

داور چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب گفت: این دوره از مسابقات در مقطع زیر 15 سال در بخش خردسالان در رده سنی 3 تا 6 سال در رشته نقاشی با موضوعات قرآنی و در مقطع ابتدایی حفظ 10 سوره آخر قرآن و سوره حمد و در مقطع متوسطه قرائت تقلیدی و حفظ جزء 1 تا 3 در بخش آقایان برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات در بخش رشته‌های بالای 15 سال در قسمت بانوان حفظ جزء 1، 5، 10 ،20 و کل قرآن و ترتیل جزء 25 و 29 قرآن و مسابقه اذان و قرائت تقلیدی در بخش آقایان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات کتبی این دوره از مسابقات از تفسیر سوره نور حجت‌الاسلام قرائتی، حفظ دعا و ترجمه 7 صحیفه سجادیه و درسنامه نهج‌البلاغه حمید محمدی برای آقایان برگزار می‌شود.

داور چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب با بیان اینکه در این دوره از مسابقات از نظر سطح کیفی توانسته رتبه سوم را در کشور کسب کند، افزود: این مسابقات در مرحله استانی طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: این مسابقات سه‌شنبه و چهارشنبه به‌صورت مجازی و وبینار در سامانه سخا برگزار خواهد شد که افرادی که رتبه برتر را کسب کنند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha