برگزاری مسابقات قرآن مددجویان مرد منطقه پنج کشور در کردستان
کد خبر: 4021079
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

برگزاری مسابقات قرآن مددجویان مرد منطقه پنج کشور در کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان از برگزاری مسابقات قرآن مددجویان مرد منطقه پنج کشور به میزبانی استان کردستان خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات ۲۸ نفر از مددجویان زندان‌های منطقه پنج کشور با هم به رقابت پرداختند.

مسابقات قرآنی مددجویان مرد منطقه پنج کشور در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان در آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی مددجویان مرد منطقه پنج کشور که شامگاه گذشته، 23 آذرماه به میزبانی زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قرآن مددجویان استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه داوران ممتاز غرب کشور کار داوری این دوره از مسابقات قرآنی را انجام دادند، افزود: در این دوره از مسابقات تعداد 28 مددجوی شرکت‌کننده در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی سنندج با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه امروز زندان مرکزی سنندج میزبان بهترین بندگان خدا یعنی فعالان قرآنی است، بیان کرد: رسالت دستگاه قضا در برخورد با هنجارشکنی در اجتماع رسالت اسلامی و انسانی است و اهداف و برنامه‌های زندان، اصلاح و بازپروری است.

وی بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و علوم ارزشمند قرآنی را مهم‌ترین برنامه‌های تربیتی و بازسازی شخصیت به خطا رفته مددجویان دانست و گفت: در عامل بزه و جرم صرفاً فرد دخیل نیست و برهمین اساس نگاه زندان به افراد خطاکار، نگاهی اصلاحی است.

فتحی با اعلام اینکه توبه و بازگشت از تأکیدات قرآن کریم است، اظهار کرد: زندان‌های جمهوری اسلامی نیز بر پایه اصلاح و بازپروری اسلامی بنا شده است و در این راستا امروز هم شاهد همین اتفاق میمون به میزبانی زندان مرکزی سنندج هستیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت صورت نمی‌پذیرد مگر با استعانت از قرآن کریم و سیره نبوی که خوشبختانه در زندان‌های کشور جاری است، یادآور شد: امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای مهمانی قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha