برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان طلاب در ارومیه
کد خبر: 4021124
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان طلاب در ارومیه

چهارمین جشنواره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان طلاب با حضور مدیران مدارس علمیه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و شرکت‌کنندگان در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۲۴ آذر در چهارمین جشنواره مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان طلاب در ارومیه، اظهار کرد: قرآن کریم نور است که از آن جامعه روشن و مردم از ظلمات به سمت نور کشیده می‌شوند و هرکس با قرآن انس گیرد و نشست و برخاست کند نورانی و منور شده و در روز قیامت این نور انسان را نجات می‌دهد.

وی افزود: روز قیامت ستارگان خاموش و چشمان تیره و تار می‌شود و نوری برای روشنایی محیط وجود ندارد و آنچه که اطراف و خود مومن را منور می‌کند نورانیتی بوده که از دنیا با خود برده است.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمود: «قرآن گویا، حدیث‌گو و گفت‌وگو کننده بوده و دروغ نمی‌گوید و تمام سخنانش صدق، راستی و درستی است و هیچکس با قرآن نشست و برخاست نمی‌کند مگر اینکه هدایت، معنویت و نورانیتش افزایش پیدا کرده و جهالت، کوری و ناآگاهی از او کم شود.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: قرآن کریم عهده‌دار حیات بخش بشر بوده و خداوند محیی‌بخش و کتابش هم نغمه حیات را به گوش بشر می‌رساند و حیات قرآنی نشان می‌دهد کسانی که غیر این راه را بپمایند زنده نیستند و خداوند در کتاب خود، می‌فرماید: «این قرآن مبین است تا کسانی را که زنده هستند انذار دهد و کفار هم افراد مرده هستند».

حجت‌الاسلام منصور امامی ادامه داد: انسان‌هایی که به خدا و رسولش ایمان نیاورند مرده هستند و حیات حقیقی که در قرآن تعریف شده را ندارند و طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) که فرمود: «دین عامل حیات و توحید مایه حیات است» و قرآن به این مطلب اشاره کرده و انسان را با حیات معنوی زنده می‌کند.

وی تصریح کرد: حیات فردی با توحید حاصل می‌شود و قرآن این را به انسان نشان داده و بشر را زنده می‌کند و زنده بودن خانواده‌ها هم با آرامش بوده و با آرامش، مودت و محبت خانواده‌ها زنده مانده و به حیات ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام امامی افزود: زنده بودن یک جامعه را قرآن کریم در مبارزه با طاغوت، ظلم و برپایی عدل می‌بیند و به پیامبران خود دستور می‌دهد که با اجرای عدالت جامعه را زنده کنید و به حیات انسانی قوام و دوام دهید. همه این حیات‌های قرآنی در جهت رسیدن به حیات تمدنی بوده و قرآن کریم عهده‌دار حیات تمدنی است و به گونه‌ای جامعه را حرکت می‌دهد که به سمت تمدن‌سازی الهی که حیات انسان در آن تأمین می‌شود حرکت کرده و قدم بردارد.

وی در پایان گفت: این توفیقی است که با بودن در محضر این کتاب الهی و وحیانی حیات معنوی خودمان را رقم بزنیم و با عمل به قرآن عامل حرکت جامعه در مسیر الهی باشیم و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به همه برای گام برداشتن در جهت خدمت به قرآن برای ایجاد، حفظ و ارتقای این حیات الهی عنایت کند. 

انتهای پیام
captcha